  • 1. Data: 2007-08-06 21:59:24
    Temat: wojsko - ciężka sytuacja rodzinna, potrzebna pomoc
    Od: r...@w...pl

    Witam Was! Bardzo proszę o pomoc - chodzi o mojego kuzyna. Ja się nie
    znam na tych sprawach i dlatego na Was liczę. Mój kuzyn jest w wojsku,
    do końca służby zostało mu 5 m-cy (do grudnia). Trzy dni temu zabrali
    jego mame do szpitala, dziś (choć jeszcze nie ma 100%pewności)
    podejrzewają nowotwór-ponoć z przerzutami. Chłopak ma 4 rodzeństwa,
    starszą o rok siostre i 3 braci w wieku od 8-11 lat. Jest jeszcze
    babcia i ojciec - łagodnie mówiąc niezbyt zainteresowany tym
    wszystkim. Dziś dowiedziałam się, że mój kuzyn od miesiąca leży na
    izbie chorych ze stwierdzoną rwą kulszową, strasznie cierpi, nie stać
    go na zastrzyki - a to, że zadzwonił i się poskarżył świadczy o tym,
    że musi być z nim bardzo źle (na tyle go znam). I tu moja prośba a
    zarem pytanie- JAK MU MOŻNA POMÓC? Jakie są możliwości, przepisy w
    takiej sytuacji, może znacie jakieś telefony kontaktowe, osoby czy
    instytucje. Z góry dziękuję za pomoc. Podaje nr tel ( 502-464-522 -
    oddzwonie) i GG (3446386)

  • 2. Data: 2007-08-06 22:32:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    .com...

    Ale w czym mu chcesz pomóc? W zwolnieniu z wojska? W otrzymaniu tego
    zastrzyku? W chorobie matki?

  • 3. Data: 2007-08-06 22:58:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    r...@w...pl napisał(a):
    [ciach]

> [...]
    > takiej sytuacji, może znacie jakieś telefony kontaktowe, osoby czy
    > instytucje. Z góry dziękuję za pomoc. Podaje nr tel ( 502-464-522 -

    Ty opisujesz jakiś problem medyczny, ewentualnie finansowy, ale nie
    prawny. Więc po co opisujesz go tutaj?

    Od pomocy społecznej są różne organa pomocy społecznej...

  • 4. Data: 2007-08-06 23:03:01
    Od: "Maciej Muran" <m...@g...com>

    Użytkownik <r...@w...pl> napisał
    > znam na tych sprawach i dlatego na Was liczę. Mój kuzyn jest w wojsku,
    > do końca służby zostało mu 5 m-cy (do grudnia).

    Czyli można uznać, że to daje jakąś podstawę do wcześniejszego
    zwolnienia do rezerwy.

    > jego mame do szpitala,

    No to może starać się o urlop...

    > Dziś dowiedziałam się, że mój kuzyn od miesiąca leży na
    > izbie chorych

    ... ale nikt go chorego nie wypuści z jednostki. Moment. Miesiąc (30 dni
    non-stop) leży na izbie chorych _w_jednostce_ ?

    > ze stwierdzoną rwą kulszową, strasznie cierpi, nie stać
    > go na zastrzyki

    Chcesz powiedzieć, że żołnierz służby zasadniczej dostał propozycję aby
    sam płacił za leki?

    M.

  • 5. Data: 2007-08-07 13:37:19
    Od: "tu-i-tam" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Maciej Muran" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > ... ale nikt go chorego nie wypuści z jednostki. Moment. Miesiąc (30 dni
    > non-stop) leży na izbie chorych _w_jednostce_ ?

    To cos dziwnego ? Tam gdzie ja bylem to chorych wrzucalo sie na izbe chorych
    i o nich zapominalo. Znam takich co lezali 3 miesiace. Potem nie wiem bo
    tyle tylko
    bylem w wojsku.

    > Chcesz powiedzieć, że żołnierz służby zasadniczej dostał propozycję aby
    > sam płacił za leki?

    Niektore sa darmowe a inne platne. Sam placilem za jakies cholerstwo od
    zapalenia
    gardla.