eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawowłaściciele mieszkań niebędący członkami spóldzielni a opłaty › właściciele mieszkań niebędący członkami spóldzielni a opłaty
  • Data: 2006-04-26 16:49:40
    Temat: właściciele mieszkań niebędący członkami spóldzielni a opłaty
    Od: "Mieszaniec" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jestem właścicielem mieszkania (tzw. odrębna własność) w nieruchomości
    zarządzanej przez spółdzielnię mieszkaniową. Ja członkiem tej spółdzielni
    już nie jestem.
    Otrzymałem informację o zmianie wysokości opłat miesięcznych za mieszkanie i
    nie podobają mi się w tym dwa punkty: koszty ogólne spółdzielni oraz obsługa
    prawna. Czy spółdzielnia może po prostu napisać koszty ogólne spółdzielni i
    wepchnąć tam co im się rzewnie podoba? Druga kwestia to ta obsługa prawna. Z
    racji tego, że w skali spółdzielni to kwota niemała (0,5 zł/m2 miesięcznie)
    to widzę, że albo mają bardzo drogiego prawnika albo w tej pozycji
    zamierzają upchnąć koszty przegranych spraw sądowych (spółdzielnia ma do
    przegrania jeszcze kilka spraw o nienależne roszczenia dot. wkładów
    budowlanych i pewnie będzie z tego trochę kosztów sądowych).
    Czy za to wszystko ja również muszę płacić?
    Art 4.4 Ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych mówi:
    " 4. Właściciele lokali niebędący członkami spółdzielni są obowiązani
    uczestniczyć w wydatkach związanych z eksploatacją i utrzymaniem ich lokali,
    eksploatacją i utrzymaniem nieruchomości wspólnych oraz w innych kosztach
    zarządu tymi nieruchomościami na takich samych zasadach, jak członkowie
    spółdzielni, z zastrzeżeniem art. 5. Są oni również obowiązani uczestniczyć
    w wydatkach związanych z eksploatacją i utrzymaniem nieruchomości
    stanowiących mienie spółdzielni, które są przeznaczone do wspólnego
    korzystania przez osoby zamieszkujące w określonych budynkach lub osiedlu. "
    ale czy przegrane sprawy sądowe czy przesadnie wysokie wynagrodzenie dla
    pracowników spółdzielni to rzeczywiście wydatki związane zarządem
    nieruchomościami?

    dzięki za pomoc
    Michał