  • 11. Data: 2005-11-30 15:20:26
    Temat: Re: wizja lokalna
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > Mój dostawca internetu zastrzega sobie w umowie, prawo do wizji lokalnej
    > w przypadku podejrzenia naruszenia postanowień ich regulaminu.

    Myślę że chodzi tutaj wyłącznie o możliwość dzielenia się netem z sąsiadem.
    Bo w zasadzie żadnej innej możliwości łamania "regulaminu", której nie można
    stwierdzić bez wejścia do klienta, nie widzę. Sam jestem dostawcą internetu
    i uważam, że tego typu zapisy są bez sensu. W końcu to klient kupuje ode
    mnie łącze o określonej przepustowości i ma prawo zrobić z nim, co zechce.
    Choć zdecydowanej większości dostawców wydaje się że mają do tego łącza
    jakieś prawa :-). Pytanie tylko jakie? Jeśli mój klient chce dzielić łącze
    (nieważne czy na dwóch synów, czy dla sąsiada, tego nie jestem w stanie
    spawdzić) zalecam mu kupno routera i dostaje dla niego określone pasmo. Na
    dobrą sprawę jaki odsetek klientów dzieli pasmo? 2-3 %. I myślę że dla tak
    śladowego wycieku ewentualnego przychodu nie warto robić z siebie idioty
    konstruując chory zapis w umowie, którego zresztą i tak nie da się
    wyegzekwować ani sprawdzić jego stosowania :-))).
    Pomijam fakt łamania prawa przez klienta. Ale to już inna bajka....

    Pozdrawiam
    RJ