  • 1. Data: 2006-12-03 17:35:49
    Temat: windowsowa eula i dysk external
    Od: "zulu" <k...@c...pl>

    Mam potrzebe zainstalowania w firmie systemu windows
    na zewnetrznym dysku twardym w bootowalnej obudowie
    e-sata. System musi byc legalny ... zatem nawet jesli przykleje
    naklejke na zewnetrzna obudowe twardego dysku to
    czy licencja nie zabrania gdzies w jakis zawoalowany sposob
    instalacji de facto poza komputerem na zewnetrznych dyskach ?
    taki dysk teoretycznie moze byc podpinany do roznych
    kompow, chociaz tylko na jednym jako dysk startowy
    a na pozostalych jako nosnik danych ...

  • 2. Data: 2006-12-03 20:27:27
    Temat: Re: windowsowa eula i dysk external
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    zulu wrote:

    > czy licencja nie zabrania gdzies w jakis zawoalowany sposob
    > instalacji de facto poza komputerem na zewnetrznych dyskach ?

    Pies drapał licencję - naruszenie wydumanych zasad naklejania naklejek
    to najwyżej proces cywilny a i tak żaden sąd nie dopatrzy się strat
    poniesionych poprzez takie "złamanie umowy" z mikrosyfem.

  • 3. Data: 2006-12-03 21:45:24
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Pies drapał licencję - naruszenie wydumanych zasad naklejania naklejek
    > to najwyżej proces cywilny a i tak żaden sąd nie dopatrzy się strat
    > poniesionych poprzez takie "złamanie umowy" z mikrosyfem.

    Dokladnie, tymbardziej, ze obudowa nie jest niezbedna czescia komputera.
    Ciekaw jestem czy M$ przysyla duplikat naklejki w razie zmiany obudowy.

    A swoja droga gorzej bedzie jesli systemem jest XP, on sie przypisuje do
    plyty i zmiana komputera skutkuje autoryzacja...

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 4. Data: 2006-12-04 03:58:00
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Przemyslaw Osmanski" <p...@c...gdzies.net.pl> napisał w
    wiadomości news:ekvgoa$5e9$2@nemesis.news.tpi.pl...

    Tak za nie nakleje certyfikatu legalności pewnie nikt głowy nie urwie. Ważne
    aby wogóle był.

    > A swoja droga gorzej bedzie jesli systemem jest XP, on sie przypisuje do
    > plyty i zmiana komputera skutkuje autoryzacja...

    Tak. Jak wersja OEM to do płyty ale nie tylko. Zmiana profilu sprzętowego
    może skutkować, że Windows zacznie domagać się ponownej aktywacji / tu mogą
    zacząć się schody/. Byłaby lepsza wersja box. Ale jak pisze wątkotwórca na
    pozostałym sprzęcie teoretycznie dysk ma służyć za dysk danych, to nie
    powinno być problemu. Ogólnie to MS ma sporo swoich produktów i połapanie
    się w *interpretacji* licencji jest nieraz trudne. Szczególnie tych
    okrojonych jak OEM.
    --
    Pozdrawiam.
    Maluch

  • 5. Data: 2006-12-04 10:52:34
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    Maluch napisał(a):
    > Tak. Jak wersja OEM to do płyty ale nie tylko. Zmiana profilu
    > sprzętowego może skutkować, że Windows zacznie domagać się ponownej
    > aktywacji / tu mogą zacząć się schody/.
    Racja, ale o ile wymiana innych komponentow (typu karta sieciowa,
    grafiki itp) wymaga aktywacji dopiero po wymianie ilustam procent
    sprzetu, to wymiana plyty glownej zawsze wymaga aktywacji... Ot
    ciekawostka..

    pozdrawiam,
    Przemek O.