  • 1. Data: 2006-12-03 17:27:31
    Temat: jak to jest z tymi godzinami(nad)
    Od: "Anty Sznajder" <v...@o...pl>

    Jestem pracownikiem firmy xxx i moj dobowy wymiar pracy to 8 godzin ale
    niestety pracodawca ustalił że bedę pracował po 12 tyle ze 4 dni w
    tygodniu (48g). Według mnie te 8 godzin za duzo to nadgodziny,
    niestety według kadrowej nie, powiedziała mi że nadgodziny sa
    dopiero wtedy kiedy przekroczę normę godzinową w ustalonym na 3
    miesiace okresie rozliczeniowym. Po drugie dowiedziałem sie że
    pracodawca nie zapisuje że ja pracuje 12 godzin tylko np: I zmiana 8g
    i II zmiana.
    Czy jestem oszukiwany??

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-12-03 20:06:01
    Temat: Re: jak to jest z tymi godzinami(nad)
    Od: "Jackare" <jacek.leszczuk_WYTNIJ_TO_@_WYCINAJ_interia.pl>

    Po drugie dowiedziałem sie że
    pracodawca nie zapisuje że ja pracuje 12 godzin tylko np: I zmiana 8g
    i II zmiana.
    Czy jestem oszukiwany??

    raczej tak.
    Przeciętny tygodniowy wymiar czasu pracy to 40 godzin dla pięiodniowego
    tygodnia pracy.
    Dzienny maksymalny dopuszczalny wymiar czasu pracy to 12 godzin ( z
    nadgodzinami)
    Jeżeli pracodawca nie ewidencjonuje czasu pracy w sposób rzeczywisty oznacza
    to że oszukuje. Co innego zmianowa organizacja pracy a co innego 12 godzin
    ciągłej pracy i "lewe" ewidencjonowanie.
    Zapisuj czas gdy przychodzisz i wychodzisz z pracy lub kseruj listy
    obecności.
    Porozmawiaj poważnie z pracodawcą bo orzyna Cię z należnych Ci pieniędzy. Za
    każde dodatkowo przepracowane ponad 8 godzin godziny należy ci się 150%
    stawki. Jeżeli te godzin wypadają po godzinie 21, należy ci się 200% stawki
    godzinowej nominalnej.
    --
    Jackare

  • 3. Data: 2006-12-03 22:43:53
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

    > godzinowej nominalnej.

    A skąd to wziąłeś? Chodzi mi o tą 21 godz. Chodzi ci o godz. pracy czy godz
    na zegarze?

    --
    PawełJ

  • 4. Data: 2006-12-04 09:40:37
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    .

    > A skąd to wziąłeś? Chodzi mi o tą 21 godz. Chodzi ci o godz. pracy czy
    > godz na zegarze?

    Z Kodeksu Pracy. Dodatek 100% należy się za nadgodziny w godzinach nocnych,
    a godziny nocne to godziny pomiędzy 21:00 a 7:00 rano, także chodzi o
    godziny zegarowe oczywiście jeżeli w porze godzin nocnych wykonywana jest
    praca w NADGODZINACH.
    --
    Jackare