-
1. Data: 2003-01-17 10:49:49
Temat: wimiana lub zwrot pieniedzy za wadliwy produkt
Od: "Tequila" <p...@k...pl>
Witam,
w marcu konczy mi sie roczna gwarancja na nagrywarke LG 24X. Przed swietami
zglosilem wade do serwisu, usuneli wade, jednak na krotko. po nagraniu 8
plytek nagrywarka znow odmowila posluszenstwa. w karcie gwarancyjnej
napisali ze "Nabywcy przysluguje prawo wymiany sprzetu na nowy lub zwrot
ceny zakupu, jezeli w okresie gwarancji ASS (serwis) dokona CZTERECH napraw,
a sprzet bedzie nadal wykazywal wady uniemozliwiajace jego uzytkowanie
zgodnie z przeznaczeniem".
Jezeli oddam teraz ja do serwisu, i znowu nie bedzie dzialac, jesli wady
beda sie powtarzac, byc moze nie zdaze reklamowac 4 razy i po uplywie
gwarancji zostane bez nagrywarki. czy moge sie teraz domagac wymiany na nowa
nagrywarke lub zwrot pieniedzy (druga opcja bardziej mi pasuje)? jak to sie
ma do nowych przepisow?
dziekuje za odpowiedzi. Prosze o jak najszybsza odpowiedz.
pozdrawiam, tequila
--
http://www.komrel.net - Twoj Serwer Sukcesu!
-
2. Data: 2003-01-17 13:00:05
Temat: Re: wimiana lub zwrot pieniedzy za wadliwy produkt
Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>
Tequila napisa_(a):
> Jezeli oddam teraz ja do serwisu, i znowu nie bedzie dzialac, jesli wady
> beda sie powtarzac, byc moze nie zdaze reklamowac 4 razy i po uplywie
> gwarancji zostane bez nagrywarki. czy moge sie teraz domagac wymiany na nowa
> nagrywarke lub zwrot pieniedzy (druga opcja bardziej mi pasuje)? jak to sie
> ma do nowych przepisow?
Nowe przepisy dotyczą rzeczy kupionych po 1 stycznia 2003 (nie mówiąc o
tym, że na ich podstawie pieniędzy raczej nie odzyskasz :( ).
Zgłoś wadę z tytułu rękojmi - u sprzedawcy (jak rozumiem nie minął
jeszcze rok od sprzedaży), możesz żądać wymiany na wolną od wad,
obniżenia ceny lub
odstąpić od umowy. Przy tym ostatnim, przy pierwszej reklamacji (z
rękojmi) sprzedawca może usunąć wadę (z zasadzie wymiana), więc żeby
skutecznie odzyskać pieniądze musisz zareklamować do marca ponownie -
możesz nie zdążyć. Dlatego najlepsze będzie żądanie wymiany (art.561
kc).
KG