  • 11. Data: 2006-08-24 18:39:58
    Temat: Re: wezwanie na policje
    Od: "Szerszen" <s...@t...pl>

    news:eckqvu$hvb$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Jakoś nie mogę pojąć tego pokrętnego rozumowania. Jaki sens jest odmówić
    > przyjęcia mandatu i poddać się dobrowolnie karze?

    taki ze w niektorych wypadkach, poddanie sie dobrowolne karze przed sadem
    grodzkim, plus koszty sadowe i tak jest "tansze" niz kwota mandatu ;)
    przynajmniej tak slyszalem
    nie wiem jeszcze co z punktami, sad ich chyba nie zasadza, ale moze niech
    sie wypowie ktos kto jest bieglejszy w tych sprawach

  • 12. Data: 2006-08-24 18:53:12
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "tomek" <a...@m...kota.pl> napisał

    > Poddając się dobrowolnie karze unikne dodatkowch nerwów.

    Przyjmując mandat dawno miałbyś wszystko za sobą. A tak przedłużasz całą
    sprawę i ryzykujesz wyższą grzywnę (plus koszty) niż ten mandat.

  • 13. Data: 2006-08-24 18:53:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Szerszen" <s...@t...pl> napisał w wiadomości

    > sad nie, wtedy bylo by z poltora miesiaca ;)
    > ale sama procedura doreczenia listu poleconego to z tydzien czasu, wiec malo
    > prawdopodobne aby wyznaczyli tak krotki termin

    Jak sam zauważyłeś, to procedura trwa tydzień. Więc jeśli policjant wystawi
    wezwanie na "za 10 dni", to możesz je otrzymać 2-3 dni przed terminem. W wypadku
    Policji kłopot polega na tym, że mało który Policjant jest stanie zaplanować,
    co będzie robił za miesiąc. Czasem trudno mieć pewność co do tego, co się będzie
    robiło jutro. Taka specyfika pracy. Zwłaszcza w pionie prewencji, który zajmuje
    się wykroczeniami. Stąd nikt nie wysyła wezwań na miesiąc do przodu.

  • 14. Data: 2006-08-24 18:54:06
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    On 2006-08-24, tomek <a...@m...kota.pl> wrote:

    > Kłamstwo niebieskiego ludzika więcej waży niż prawda "podejrzanego".
    > Sytuacja była niejasna i szanse ze sędzia przyzna mi racje są znikome
    > niestety.

    I dopiero teraz ci to przyszło do głowy?

    Renata

  • 15. Data: 2006-08-24 18:54:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > nie wiem jeszcze co z punktami, sad ich chyba nie zasadza, ale moze niech sie
    > wypowie ktos kto jest bieglejszy w tych sprawach

    Punkty są naliczane w chwili wysyłania wniosku o ukaranie do sadu, ale są
    "nieaktywne". Stają się aktywne w chwili prawomocnego skazania.

  • 16. Data: 2006-08-24 20:06:03
    Od: tomek <a...@m...kota.pl>

    > I dopiero teraz ci to przyszło do głowy?
    Nie! Wiem o tym od dawna. Ale wyobraź sobie, że błaganie na ulicy
    ^&^%^%& policmajstra o zmniejszenie mandatu jest dla bardziej
    upokarzające niż samoukaranie się duzo wyższą kwotą pieniędzy.

  • 17. Data: 2006-08-24 20:19:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "tomek" <a...@m...kota.pl> napisał w wiadomości

    Od dłuższego czasu wysokość mandatu określa rozporządzenie i targowanie ma sens
    niewielki.

  • 18. Data: 2006-08-24 20:28:02
    Od: tomek <a...@m...kota.pl>

    > Od dłuższego czasu wysokość mandatu określa rozporządzenie i targowanie
    > ma sens niewielki.
    Ma ma, wielu moich znajomych tak robi z dobrym skutkiem. Ostatnio jeden
    z nich stargowal z 300zl na 50 zl. I nie byla to łapówka.

  • 19. Data: 2006-08-25 05:38:31
    Od: "Szerszen" <s...@t...pl>

    > Od dłuższego czasu wysokość mandatu określa rozporządzenie i targowanie ma
    > sens niewielki.

    hehe :)
    nie targujesz wysokosci mandatu, tylko wykroczenie za ktore go dostaniesz,
    rozporzadzenie o ktorym mowisz, jak wiekszosc takich spraw w polsce niczego
    nie zmienilo, tylko zmienilo "meritum negocjacji" :)

  • 20. Data: 2006-08-25 06:12:28
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

> [...]
    niczego
    > nie zmienilo, tylko zmienilo "meritum negocjacji" :)

    Dokładnie. Zamiast mandatu za przekroczenie prędkosci możesz wynegocjonować
    ten za "niemanie gaśnicy" :)