  • 11. Data: 2009-07-07 04:44:30
    Temat: Re: wesele - odstapienie od umowy
    Od: SM <b...@k...com.pl>

    Gan pisze:

    > Oczywiście zwrot zaliczki również obowiązuje.

    Zacząłem studiować KC i tez mi się tak wydaje. Możliwość odstąpienia
    musi być ujeta w umowie (można nawet przewidzieć odstępne - karę za
    zerwanie umowy). Ponadto nie jest np. możliwe zastrzeżenia prawa
    odstąpienia jeśli nie został w umowie określony termin takiej możliwości.

    Co do szczegółów odnoszących się do umowy to nie wiem jak taką
    umowę na salę i organizację wesela traktować - umowa zlecenie czy
    umowa o dzieło

    SM

  • 12. Data: 2009-07-07 04:50:52
    Od: SM <b...@k...com.pl>

    > Jeszcze lepiej.
    >
    > W pierwszym przypadku przejdzie jako zaliczka.
    > Strona broniąca się przed podwójnym zwrotem zadatku powie, że "zaliczka"
    > została uzgodniona w umowie na której widnieją dwa podpisy natomiast
    > nie miała wpływu na to co wpłacający wpisze w treści przelewu lub KP.
    > I w zasadzie argument nie do odparcia o ile nie trafi się na sędziego
    > idiotę, co w cale nie jest niemożliwe.
    >
    > Jak już na etapie umowy jest pop.... to cholera wie na co się strony
    > umówiły.

    Wydaje mi się że niestety bardziej zaliczka - "na poczet ceny za
    przedmiot". Zadatek miałby bardziej funkcję "ochronną" wykonania samej
    umowy (bardziej pełniłby rolę odstępnego niż np. zapłaty na zakup
    towarów).

    > Chyba bym liczył ile razy pada słowo zaliczka, a ile zadatek.

    Oba słowa występują raz :)

    SM

  • 13. Data: 2009-07-07 05:05:12
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    SM wrote:

    > Oba słowa występują raz :)

    No to pozostaje sędziemu moneta.

  • 14. Data: 2009-07-07 08:37:06
    Od: wombi <w...@u...to.onet.eu>

    SM pisze:
    > Co do szczegółów odnoszących się do umowy to nie wiem jak taką
    > umowę na salę i organizację wesela traktować - umowa zlecenie czy
    > umowa o dzieło

    sala=najem
    organizacja=świadczenie usług (750 kc)

  • 15. Data: 2009-07-07 08:56:20
    Od: Sebcio <s...@n...net>

    witek pisze:

    > Jak już na etapie umowy jest pop.... to cholera wie na co się strony
    > umówiły. Chyba bym liczył ile razy pada słowo zaliczka, a ile zadatek.

    Niekoniecznie - drugi punkt wskazuje sposób zadysponowania wpłatą,
    jednoznacznie wskazując na zadatkowy charakter wpłaty. Z kolei punkt
    pierwszy opisuje działanie typowe zarówno dla zaliczki jak i zadatku.
    Można więc przyjąć że skoro strony w umowie wyraźnie wskazują na
    zadatkowy charakter wpłaty (utrata zadatku w razie rezygnacji
    zleceniodawcy), art. 394 § 1 KC ma tu znaczenie. Jedyne co zostaje to
    ustalenie, czy umowa została rozwiązania w określony w umowie sposób.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 16. Data: 2009-07-07 09:02:21
    Od: spp <s...@o...pl>

    Sebcio pisze:

    > Niekoniecznie - drugi punkt wskazuje sposób zadysponowania wpłatą,
    > jednoznacznie wskazując na zadatkowy charakter wpłaty. Z kolei punkt
    > pierwszy opisuje działanie typowe zarówno dla zaliczki jak i zadatku.

    Czyli 0,5:1,5?

    Tylko to nie szachy.

    --
    spp

  • 17. Data: 2009-07-07 09:31:00
    Od: "Gan" <j...@w...pl>

> [...]
    > 394 § 1 KC ma tu znaczenie. Jedyne co zostaje to ustalenie, czy umowa
    > została rozwiązania w określony w umowie sposób.

    Ważne jest też czy pieniądze zostały przekazane przy zawarciu umowy. Jeżeli
    nie - to w grę wchodzić może tylko zaliczka.
    Gan

  • 18. Data: 2009-07-07 13:21:20
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Gan wrote:

    > Wa?ne jest te? czy pieni?dze zosta?y przekazane przy zawarciu umowy. Je?eli
    > nie - to w gre wchodziae mo?e tylko zaliczka.
    > Gan

    punkt dla ciebie

  • 19. Data: 2009-07-08 03:54:23
    Od: SM <b...@k...com.pl>

    No dobra. Mam papier - umowa rozwiązana z winy wykonawcy, zaliczka
    zwrócona. Co dalej to się zobaczy. Jak się dowiedziałem to
    nie pierwszy raz kiedy robią ludzi w balona, więc najlepszą
    chyba karą będzie zainteresowanie ich poczynaniami mediów.

    SM

  • 20. Data: 2009-07-08 13:46:38
    Od: jQ <j...@s...pl>

    Dnia środa, 8 lipca 2009 05:54, człowiek imieniem SM <b...@k...com.pl>
    zamieścił wiadomość <h315dg$me0$1@atlantis.news.neostrada.pl> o treści:

    > No dobra. Mam papier - umowa rozwiązana z winy wykonawcy, zaliczka
    > zwrócona.
    No właśnie. Wpłacałeś zaliczkę, czy zadatek?