  • 1. Data: 2006-04-26 06:14:25
    Temat: wąska działka, droga, wywłaszczenie, ugoda
    Od: reiro <c...@n...nl>

    Jestem posiadaczem dzialki, ktora lezy przy drodze lokalnej. Sprawa wyglada tak, ze
    owa
    droga ma byc dostosowana do jakiejs ustawy i trzeba, bym sprzedal/oddal urzedowi
    miasta i
    gminy 3 metry z mojej dzialki. Problem jest taki, ze dzialka ta jest waska, ma teraz
    19
    metrow a urzad chce 3 odebrac. Owa droga jest w planie zagospodarowania terenu miasta
    juz
    od nastu lat, kiedy to dzialka ta nie byla jeszcze moja.

    Co moge zrobic? Czy moge sie nie zgodzic na oddanie tych 3 metrow? Powiem tylko ze ta
    dzialka jest dluga bo ma okolo 300 metrow, i owe 3 metry z 300 to dosc sporo ziemi.
    Ponadto dzialka tak waska straci duzo na wartości. O działce 19 metrów można jeszcze
    powiedzieć, że jest w normie, jednak jednak obniżenie jej szerokości zmieni tę
    wartość o
    około 40% w dół.

    Czy urząd moze mnie wywlaszczyc skoro droga jest obiektem dobra publicznego? Czy w
    koncu
    moge jakos wplynac na zmiane planu, na ktorym to droga ta bedzie nieporzeszona? Jesli
    moge wplynac na to to w jaki sposob? Bede wdzieczny za odpowiedzi.