  • 1. Data: 2003-07-11 01:19:05
    Temat: "warsztat" - naprawa i PZU SA MAM juz dosyc!
    Od: k...@p...onet.pl

    Mam ubezpieczony samochod Seat Cordoba z 2000r kupowany u dealera Seata i od
    poczatku bawie sie z PZU SA w caly pakiet ubezpieczeniowy. Ostatnio ktos mi
    porysowal samochod ( niech go ja tylko dorwe...) i oddalem do ogledzin do PZU
    samochod. Ocenili szkody na okolo 1500zl. Oczywiscie sie nie zgodzilem.
    Wybralem metode warszatat. Oddalem samochod do dealera Seata w Warszawie.
    Zrobili samochod, wystawili faktury na okolo 3000zl i teraz schody. Mam
    ubezpieczenie w Ostrolece ( 120km od Warszawy ), a warsztat w Warszawie ( w
    Ostrolece nie ma warsztatu Seata ) i po przedstawieniu faktur PZU chce zobaczyc
    samochod przed wyplaceniem kasy. Rozumiem, ale w Seacie w Warszaiwe nie chca mi
    wydac samochodu ( boja sie chyba, ze nie dostana tej kasy ) Mija juz 2
    tygodnie. Nikt nie chce ustapic, a ja nie chce wlasnej kasy, ktorej zreszto nie
    mam wywalic na naprawe, a potem sie jeszcze okaze, ze PZU nie chce mi wyplacic
    kasy lub jakiejsc czesci z jakiejs tam winy, a Seat po otrzymaniu juz kasy
    zacierac bedzie rece.

    Co zrobic ? Gdzies sie zwrocic w tej sprawie? Jakis urzad ochrony konsumentow ?

  • 2. Data: 2003-07-11 04:53:07
    Temat: Re: "warsztat" - naprawa i PZU SA MAM juz dosyc!
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    To napisz żeby sobie wysłali swojego rzeczoznawcę do owego warsztatu Możesz
    wynająć rzeczoznawce PZMu co do stwierdzenia stanu faktycznego i obciążyć
    ich dodatkowymi kosztami jego pracy. Jednocześnie zaznacz, że jeśli nie
    wypłacą odszkodowania w ciągu 14 dni od okazania faktury (art 817 § 2 KC) to
    bedziesz dochodził odsetek od wzmiankowanej kwoty. To ich problem Ciebie nie
    musi interesować jak oni zweryfikują sobie naprawe.

    Stan_Z