    From: "mariusz" <s...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: walka z PZU - oc komunikacyjne
    Date: Wed, 1 Mar 2006 20:02:57 +0100

    Witam
    Mam prosbę czy zna ktos jakies orzeczenia sądowe w sprawie terminu wypłaty
    odszkodowania- wiem że standartowo 30 dni ale sprawca wypadku wskazany przez
    policje nie zgadza się i sprawa trafiła do sądu. A sądy mają czas, a ja nie.
    Na stronie rzecznika ubezpieczonych znalazłem taką opinię :

    "Zdarza się również, że zakład wstrzymuje wypłatę odszkodowania do czasu
    rozstrzygnięcia sprawy przez prokuratora lub sąd karny. Takie działanie
    pozostaje w sprzeczności z literą prawa - zakład ubezpieczeń nie może
    oczekiwać na wyjaśnienia w/w organów jest zobowiązany do terminowej
    likwidacji szkody z całym zaangażowaniem całego swojego aparatu. Jeżeli
    zakład ubezpieczeń wstrzymuje wypłatę odszkodowania powołując się na
    oczekiwanie na ustalenia prokuratury lub sądu karnego narusza w ewidentny
    sposób prawo co skutkuje po stronie poszkodowanego możliwością domagania się
    odsetek z tytułu zwłoki."

    wszystko fajnie ale brakuje mi tu konkretnej podstawy prawnej na którą można
    by sie powołać.
    Może ktos miął takie zdarzenie albo zna jakąś stronkę wyrok itp.

    Pozdrawiam
    Mar