  • 1. Data: 2003-10-10 17:21:53
    Temat: w sprawie komornika
    Od: odi<s...@p...onet.pl>

    Czy komornik ma prawo 'wchodzić' na zarobki gdy wszystkie
    należności wobec niego są systematycznie regulowane?
    A gdy tak zrobi, jak odzyskać pieniądze?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2003-10-10 19:16:43
    Temat: Re: w sprawie komornika
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Czy komornik ma prawo 'wchodzić' na zarobki gdy wszystkie
    > należności wobec niego są systematycznie regulowane?

    Jak mam rozumieć, że należności są terminowo regulowane? Należność
    zasądzona jest z reguły jedna. Wyjątek stanowią ewentualnie alimenty. Tak
    czy inaczej. Komornik ma prawo zająć pobory, o ile legitymuje się tytułem
    wykonawczym. Ponad tytuł wykonawczy nie ma prawa nic zajmować, a czyniąc
    to naraża się nie tylko na odpowiedzialność cywilną (zwrot nadpłaty), ale
    i karną (nadużycie uprawnień przez funkcjonariusza publicznego).

    > A gdy tak zrobi, jak odzyskać pieniądze?

    Najpierw po trzykroć się zastanowić, czy na pewno wina jest po stronie
    komornika. Ewentualnie przejść się do niego i zażądać wyjaśnień, albo
    napisać pismo z żądaniem wyjaśnienia. Jeśli faktycznie komornik pobrał
    cokolwiek ponad tytuł wykonawczy, to skarga do sądu na czynności
    komornika, a w rażących przypadkach zawiadomienie do prokuratora.