  • 1. Data: 2005-12-26 20:49:34
    Temat: ustawowy okres gwarancji ew. rekojmia
    Od: "Jacek P. Urbanowicz" <j...@n...pl>

    Witam,

    mam pewne watpliwosci co do okresu
    gwarancji, ktory okresla ustawa.
    Czy wynosi on 12, czy 24 miesiace od daty sprzedazy.

    Ponoc kiedys bylo to 12, ale od momentu wejscia Polski
    do Unii jest 24 m-ce. Czy to prawda?
    Jaka jest podstawa prawna??

    Kupilem cos dosyc kosztownego i firmowego 22 m-ce temu.
    Zepsulo sie, wiec zerknalem do gwaracji, a tam tylko 12 m-cy.
    Jesli ustawowo jest 24 to beda musieli naprawic ale
    chcialbym sie podeprzec przepisem w trakcie rozmowy.

    Czy ewentualnie zalapuje sie na rekojmie?

    pozdrawiam, Jacek

  • 2. Data: 2005-12-26 20:55:07
    Temat: Re: ustawowy okres gwarancji ew. rekojmia
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Jacek P. Urbanowicz napisał(a):

    > mam pewne watpliwosci co do okresu
    > gwarancji, ktory okresla ustawa.

    Ja także. Możesz napisać jaką konkretnie Ustawę masz na myśli?

    j.

  • 3. Data: 2005-12-26 21:16:55
    Od: "Jacek P. Urbanowicz" <j...@n...pl>

    > Ja także. Możesz napisać jaką konkretnie Ustawę masz na myśli?

    Nie moge. I wlasnie dlatego sie pytam ;-)
    Chociaz sadze, ze chodzi o ustawe, ktora
    okresla warunki gwarancji i rekojmi.
    Pewnie kc luk kpc.

    pzdr., Jacek

  • 4. Data: 2005-12-26 21:41:36
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Jacek P. Urbanowicz napisał(a):

    > mam pewne watpliwosci co do okresu
    > gwarancji, ktory okresla ustawa.
    > Czy wynosi on 12, czy 24 miesiace od daty sprzedazy.

    Gwarancja jest dobra wola sprzedawcy.

    W ciagi 24 miesiecy mozna sie powolywac na niezgodnosc towaru z umowa.

    Rekojmia tylko w przypadku przedsiebiorca vs przedsiebiorca.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 5. Data: 2005-12-26 21:46:29
    Od: "K." <k...@o...pl>

    > Nie moge. I wlasnie dlatego sie pytam ;-)

    Że też można być takim leniem :-)
    W tym miesiącu na tej grupie było o tym kilkanaście razy nawet dzisiaj).
    Naprawdę tak trudno przeczytać tytuły postów?

    K.

  • 6. Data: 2005-12-26 22:22:06
    Od: "Jacek P. Urbanowicz" <j...@n...pl>

    Użytkownik "K." <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Że też można być takim leniem :-)
    > W tym miesiącu na tej grupie było o tym kilkanaście razy nawet dzisiaj).
    > Naprawdę tak trudno przeczytać tytuły postów?
    >
    > K.

    Wpisalem "gwarancja" i nic nie znalazlo :-((

    pzdr., J.

  • 7. Data: 2005-12-26 22:22:58
    Od: "Jacek P. Urbanowicz" <j...@n...pl>

    > Gwarancja jest dobra wola sprzedawcy.
    >
    > W ciagi 24 miesiecy mozna sie powolywac na niezgodnosc towaru z umowa.
    >
    > Rekojmia tylko w przypadku przedsiebiorca vs przedsiebiorca.

    Dzieki. Niestety towar jest zgodny z umowa,
    a jedynie ulegl uszkodzeniu.

    pozdrawiam, Jacek

  • 8. Data: 2005-12-26 23:02:02
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Mithos napisał(a):
    > Rekojmia tylko w przypadku przedsiebiorca vs przedsiebiorca.

    inaczej - w każdym przypadku, który nie jest sprzedażą rzeczy ruchomej
    przez przedsiębiorcę konsumentowi
    czyli dwie osoby prywatne też (chyba że wyłączą w umowie)

    KG

  • 9. Data: 2005-12-27 07:32:15
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Jacek P. Urbanowicz napisał(a):

    > Nie moge. I wlasnie dlatego sie pytam ;-)

    Moim zdaniem żadna Ustawa nie mówi nic o gwarancji.

    j.

  • 10. Data: 2005-12-27 10:11:07
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    > Moim zdaniem żadna Ustawa nie mówi nic o gwarancji.

    a wlasnie ,ze KC mowi