  • 1. Data: 2002-06-23 23:17:15
    Temat: umowa zlecenie-gdzie skarzyc?
    Od: <a...@p...onet.pl>

    dzien dobry,
    mam umowe zlecenia jednak zleceniodawca chce mnie oszukac.
    umowa jest niezbyt scisla ale nie mialam innego wyjscia jak ja
    podpisac, inaczej nie mialabym tej fuchy.
    czy oprocz zalozenia sprawy cywilnej moge poskarzyc sie do sadu pracy badz
    gdzies indziej?
    czy bede musiala poniesc jakies oplaty-nie stac mnie na nie
    pozdrawiam serdecznie
    aga

  • 2. Data: 2002-06-24 07:30:18
    Temat: Re: umowa zlecenie-gdzie skarzyc?
    Od: "Paweł Hajdys" <p...@N...poczta.gazeta.pl>

    <a...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > gdzies indziej?
    > czy bede musiala poniesc jakies oplaty-nie stac mnie na nie

    Sprawy ze stosunkow cywilnych (np. umowy zlecenia) naleza do wlasciwosci sadu
    cywilnego.
    Jezeli jednak mimo zawarcia umowy zlecenia, laczacy Was stosunek prawny
    wykazywal cechy stosunku pracy z umowy o prace to mozesz wystapic do sadu
    pracy o ustalenie, ze jest to jednak umowa o prace i wtedy ta sad pracy
    bedzie wlasciwy do rostrzygania sporow miedzy Wami. Pamietaj, ze o stosunku
    pracy nie rozstrzyga nazwa umowy (chociaz jest jedna z przeslanek do
    prawidlowej kwalifikacji umowy) ale jej tresc. Na tresc Waszej umowy jako
    umowy o prace moze posrednio wskazywac wykonywana przez Ciebie dzialalnosc.
    Cechami stosunku pracy, ktore odrozniaja ten stosunek od umowy zlecenia sa
    mi.in. podleglosc pracodawcy (moze Ci wydawac wiazace Cie polecenia co do
    sposobu wykonywania pracy), charakter czasowy (praca "od do"), wykonywanie
    jej u pracodawcy na jego sprzecie, to ze musialas jak wykonywac osobiscie
    etc...

    Pozdrawiam

    Mecenas