  • 1. Data: 2005-06-14 10:35:17
    Temat: umowa zlecenie a zus
    Od: "j" <j...@v...pl>

    Witam,
    Sytuacja wyglada w ten sposob. Udzielam pewnej (tylko jednej) osobie stalych
    korepetycji i chcialbym ten fakt zalegalizowac w formie umowy-zlecenia. Kwota
    jaka otrzymuje miesiecznie to 200 zl. Zastanawiam sie, jak wyglada w tym
    przypadku problem zus, szczegolnie interesuje mnie ubezpieczenie zdrowotne
    (zawierajac ta umowe trace ststus bezrobotnego) czy wyokosc skladki na obezp.
    zdrowotne jest zalezna od wysokosci kwoty wynikajacej z umowy zlecenia, czy tez
    jest staly ? Ja wyglada sprawa innych skladek, czyli mowiac najprosciej, ile
    dodatkowo bedzie kosztowal mojego ucznia fakt, ze jestesmy zwiazani umowa-
    zleceniem.

    Pozdrawiam i z gory dziekuje za pomoc.

    Jarek

  • 2. Data: 2005-06-14 11:29:47
    Temat: Re: umowa zlecenie a zus
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    j wrote:
    > Witam,
    > Sytuacja wyglada w ten sposob. Udzielam pewnej (tylko jednej) osobie
    > stalych korepetycji i chcialbym ten fakt zalegalizowac w formie
    > umowy-zlecenia.

    Nie da rady. Jesli robisz to stale i chcesz, zeby bylo legalnie MUSISZ
    ZAREJESTROWAC DZIALALNOSC GOSPODARCZA - to wiaze sie z oplatami skladek na
    ZUS w wysokosci ok 700 zl.

    Tak wiec pozostaje tylko szara strefa - albo zintensyfikowac dzialania
    korepetycyjne, osiagac przychod ze3 kPLN i oplacac na system argentynski w
    ZUS-ie.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2005-06-14 12:09:22
    Od: j...@v...pl

> [...]
    >
    > Tak wiec pozostaje tylko szara strefa - albo zintensyfikowac dzialania
    > korepetycyjne, osiagac przychod ze3 kPLN i oplacac na system argentynski w

    Hmm, wydawalo mi sie, ze wlasnie dla takich sytuacji stworzono umowe-zlecenie.
    Umowa moze byc przeciez podpisana na 3 miesiace, potem ewentualnie przedluzona.
    Bezsensem byloby w tej sytuacji zakladanie dz. gosp. , chyba , ze nasze panstwo
    faktycznie tak bardzo promuje szara strefe...

    Pozdrawiam,

  • 4. Data: 2005-06-14 12:26:26
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    j...@v...pl wrote:

    > Hmm, wydawalo mi sie, ze wlasnie dla takich sytuacji stworzono umowe-zlecenie.

    Ale nie między dwoma osobami fizycznymi, gdy żadna z nich nie ma DG.

  • 5. Data: 2005-06-14 12:29:49
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik wrote:

> [...]
    > potem ewentualnie przedluzona. Bezsensem byloby w tej sytuacji
    > zakladanie dz. gosp. , chyba , ze nasze panstwo faktycznie tak bardzo

    Umowe-zlecenie mozesz podpisac z przedsiebiorca - czyli z kims, kto prowadzi
    DG - czyli np. jesli zajmujesz sie serwisowaniam w jakiejs firmie sprzeteu
    komputerowego.
    Jesli swiadczysz uslugi dla osoby, ktora nie prowadzi dzialalnosci, albo
    nawet prowadzi, ale uslugi swiadczone przez Ciebie nie maja z ta
    dzialalnoscia zwiazku, to wowczas nie mozesz traktowac tego jako
    umowe-zlecenie - zwlaszcza, gdy robisz to w sposob zorganizowany i ciagle.
    Po prostu - umowa-zlecenie - tylko jesli swiadczysz uslugi dla firm, jesli
    tzw. "ludnosci" - musisz zakladac DG.

    Pozdrawiam
    SDD