    From: "Myjk" <m...@n...op.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: umowa ustna?
    Date: Fri, 8 Aug 2008 10:02:58 +0000 (UTC)

    Ostatnio trafiłem, nie owijając w bawełnę, na złodzieja.
    Przekazałem człowiekowi sprzęt, umówiliśmy się że sprawdzi
    czy działa. Jeśli będzie działać, to zrobi przelew na moje
    konto. Było przy tym obecnych trzech pracowników firmy.

    Minęły dwa miesiące, przelewu brak. Kontaktu brak.
    Posiadam oczywiście wszelkie namiary na człowieka,
    łącznie z adresem zamieszkania - wczesniej mailował,
    wyrażał chęć zakupu z przesyłką, ale ostatecznie
    odebrał przy okazji osobiście. Nie ma na to dokumentów.

    Czy w dzisiejszych czasach nic już nie można zrobić
    na słowo honoru? Czy to co "zrobiliśmy" jest pełno-
    prawną umową ustną i człowiek, o ile nie wyraził
    chęci zwrotu i nie zwrócił towaru jest zobligowany
    do zapłaty za towar?

    --
    Pozdor Myjk
    http://emide.pl/xcl