  • Data: 2011-08-21 18:56:58
    Temat: umowa kupna-sprzedazy + zastaw bankowy - komplikacje
    Od: "Doby" <l...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Zawarlem jako kupujacy umowe kupna sprzedazy samochodu, na ktorym jest
    zastaw bankowy, sprzedaje firma na fakture VAT, wplacilem zaliczke,
    w umowie mam zapisane, ze sprzezdaz dochodzi do skutku jesli auto bedzie
    wolne od jakichkolwiek roszczen finansowych i prawnych innych osob do 15
    wrzesnia - teraz komplikacje:

    -sprzedajacy ma zgode banku na zwolnienie zastawu (splacil obciazenie), ale
    dopiero co zlozyl wniosek do sadu o zwolnienie zastawu i jest szansa ze sad
    nie zdazy do 15 wrzesnia - czy sama zgode banku mozna potraktowac jako "auto
    wolne od roszczen finansowych...." ?

    -sprzedajacy stwierdzil, ze skoro ja czekam na decyzje z sadu to on odwoluje
    nasza umowe i wystawil samochod ponownie na sprzedaz oraz oddal mi zaliczke
    w tytule przelewu podajac "zwrot zaliczki z tytułu rezygnacji z zakupu
    samochodu" - to juz podnioslo mi cisnienie - czy tutaj jest jakis pkt
    zaczepienia prawnie ?

    -odwolanie przez sprzedajacego umowy nastapilo ustnie + nastapil zwrot
    zaliczki = czy to jest rownoznaczne z odwolaniem przez niego umowy ? (w
    umowie nie mam napisane ze wszelkie zmiany wymagaja formy pisemnej....) -
    czy powinien potwierdzic to pisemnie
    obawiam sie scenariusza, ze ja kupie inne auto a on 15 wrzesnia - jesli nie
    znajdzie sie inny naiwny kupujacy - zadzwoni do mnie -czemu sie nie zglaszam
    po odbior auta