  • 1. Data: 2006-04-01 21:22:23
    Temat: um. o unikaniu konkurencji
    Od: Ra <adres.w@stopcce>

    Mam podpisaną um. o unikaniu konkurencji - tzn nie podejmowania pracy
    dla klientów firmy przez 2 lata. Ok, rozumiem. Tylko nie ma tam nic o
    odszkodowaniu za ten okres
    Z tego co się dowiedziałem i zrozumiałem to umowę sporządził radca
    prawny i umowa jest traktowana jako umowa cywilno-prawna między firmą a
    osobą fizyczną a nie pracownik-pracodawca
    Umowę podpisałem ZANIM podpisałem umowę o pracę
    Jak to faktycznie jest w takim przypadku

  • 2. Data: 2006-04-03 15:52:38
    Temat: Re: um. o unikaniu konkurencji
    Od: leon <L...@n...interia.pl>

> [...]
    > osobą fizyczną a nie pracownik-pracodawca
    > Umowę podpisałem ZANIM podpisałem umowę o pracę
    > Jak to faktycznie jest w takim przypadku
    umowa nie moze byc sprzeczna z obowiazujacymi przepisami- ate mowia ze za
    ten okres nalezy sie jakis procent wynagrodzenia otrzymywanego w firmie
    szczegolow trzeba juz poszukac

    leon
    --
    Jezeli przyjmiemy, ze pi wynosi 2,87 to otrzymamy bledne kolo- Lysa
    Spiewaczka

  • 3. Data: 2006-04-03 22:01:16
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Ra wrote:
    > Mam podpisaną um. o unikaniu konkurencji - tzn nie podejmowania pracy
    > dla klientów firmy przez 2 lata. Ok, rozumiem. Tylko nie ma tam nic o
    > odszkodowaniu za ten okres

    A jest w ogóle jakieś zobowiązanie drugiej strony? Jak nie to widzę tu
    sprzeczność z zasadami współżycia społecznego (ze swobodą zawierania
    umów). Coś mi świta nawet jakieś orzeczenie SN w tego typu sprawie.

    > Umowę podpisałem ZANIM podpisałem umowę o pracę

    Czyli czysta umowa cywilnoprawna, przypadki szczególne z kodeksu pracy
    nie mają zastosowania.

  • 4. Data: 2006-04-03 22:05:26
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Paweł Sakowski napisał(a):

    > Czyli czysta umowa cywilnoprawna, przypadki szczególne z kodeksu pracy
    > nie mają zastosowania.

    Podpisanie tej umowy jako warunek konieczny przed podpisaniem właściwej
    umowy o pracę? Polemizowałbym z Twoją opinią.

    M.