  • 1. Data: 2004-03-30 09:13:02
    Temat: ugoda przed sadem a moc prawna
    Od: "Maciek" <m...@i...net.pl>

    Czy ugoda zawarta przed sądem ma jakąś moc prawną ?

    Wcześniej, prosiłem grupowiczów o poradę w imieniu
    starszej kobiety, przypomnę:

    Dorosły syn, po latach mieszkania u żony (w domu jej
    rodziców) zapragnął przyspieszyc śmierć matki by
    jak najszybciej przejąć mieszkanie.
    Wprowadził się do małego mieszkanka z żoną i dwójką
    dzieci podczas pobytu matki w szpitalu.
    W mieszkaniu tym zameldowany jest tylko syn.
    Zaczęły się awantury, a przede wszystkim odmowa
    partycypowania w kosztach mieszkaniowych, które
    poważnie wzrosły.
    Matka, obok innych działań wniosła o alimenty na pokrycie
    kosztów mieszkaniowych.
    Odbyła się rozprawa, sędzia nakłoniła do zawarcia ugody
    (pozwany zgodził się ponosić 4/5 opłat), argumentując
    że inaczej sąd musiałby pozew oddalić (niskie dochody).
    Synalek, zaraz po sprawie, ze śmiechem oświadczył
    że nic nie będzie płacić.
    Czy można coś zrobić by warunki ugody były dotrzymane,
    ewentualnie inne rady???

    Z góry dziękuję za rady.
    --
    Maciek

  • 2. Data: 2004-04-01 20:39:40
    Temat: Re: ugoda przed sadem a moc prawna
    Od: "Beata " <b...@N...gazeta.pl>

    Maciek <m...@i...net.pl> napisał(a):

    > Czy ugoda zawarta przed sądem ma jakąś moc prawną ?

    Ugoda sądowa jest tytułem egzekucyjnym. Należy złożyć do sądu wniosek o
    nadanie jej klauzuli wykonalności, a następnie można udać się z takim
    tytułem do komornika.
    B.