  • 1. Data: 2005-12-13 07:00:00
    Temat: ubezpieczenie NNW
    Od: "Cygnus" <c...@o...pl>

    Witam,
    czy ubezpieczyciel ma prawo w przypadku NNW powołać się na tabelę urazów, która
    objęta jest ubezpieczeniem ?

    Czy nie jest tak że to następstwo nieszczęśliwego wypadku objęte jest
    ubezpieczeinem ?

    Doznałem urazu kolana (uszkodzenie więzadła i łąkotki przyśrodkowej) i nie
    jestem w stanie biegać, nawet szybciej chodzić,
    a ubezpieczyciel oddalił roszczenie powołując się na OWU:

    Trwały uszczerbek na zdrowiu - wymienione wyłącznie w Tabeli Świadczeń w § 15
    niniejszych warunków ubezpieczenia rodzaje uszkodzeń ciała osoby ubezpieczonej
    spowodowane nieszczęśliwym wypadkiem objętym ubezpieczeniem, przy czym za
    trwałe uszkodzenie ciała rozumie się zaburzenia czynności lub trwałą dysfunkcję
    organu.

    Na co się powołać pisząc odwołanie ?

  • 2. Data: 2005-12-13 22:30:46
    Temat: Re: ubezpieczenie NNW
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    Cygnus napisał(a):
    > Witam,
    > czy ubezpieczyciel ma prawo w przypadku NNW powołać się na tabelę urazów, która
    > objęta jest ubezpieczeniem ?

    Wszystko jest opisane w OWU (takie bardzo długie coś dołączone do
    polisy, którego nie da się przeczytać bez piwa). Jeśli w OWU jest
    napisane, że tak to może.

> [...]
    > trwałe uszkodzenie ciała rozumie się zaburzenia czynności lub trwałą dysfunkcję

    hm... no w sumie na nic.
    Bo po pierwsze trwały uszczerbek oznacza w tym OWU coś z listy
    wymienionej w OWU i nic więcej. Nie możesz wymagać by towarzystwo
    płaciło za coś czego nie było w umowie. Czy miałeś tam wypłatę za
    procentowy uszczerbek na zdrowiu ? bo jeśli nie, to nie masz czego
    dochodzić.
    Umowa ubezpieczeniowa oznacza, że ty zobowiązujesz się płacić składki, a
    firma zobowiązuje się do tego, że jakby co to wypłaci kasę zgodnie z
    warunkami na które w końcu się zgodziłeś. Niezgodnie z warunkami płacić
    raczej nie będzie.

    sg