    From: "Tomasz Jurek" <t...@N...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: ubezpieczenia uderzył i uciekł
    Date: Sun, 2 Jan 2005 22:52:54 +0100

    Witam,

    Cała historia jest dosyć długa więc najpierw napiszę co chcę wiedzieć.
    - czy istnieje jakiś fundusz gwarancyjny (gdzieś o tym słyszałem) któy
    wypłaca odszkodowanie jeśli sprawca ucieknie z miejsca kolizji?
    - czy ochrona w centrum handlowym ma prawo odmówić mi pokazania filmu,
    na którym może być uwieczniona w/w kolizja?
    - czy mogę jakoś na tym wszystkim nie stracić?
    - czy mogę się starać żeby odszkodowanie było wypłacone z innego źródła
    niż moje AC?

    Właśnie wróciłem z CH Arkadia, gdzie dzisiaj koło 19.00 ktoś przywalił mi w
    moje auto swoim (na parkingu niestrzeżonym, podziemnym) i uciekł (na dodatek
    posprzątał części i potłuczone szkło).

    Ochrona parkingu (o dziwo inna firma niż ochrona innej części parkingu albo
    całego centrum) nie pozwoliła mi zobaczyć nagrań z kamer video. Zostałem
    tylko poinformowany, że mojego samochodu na nagraniu nie widać.

    Wiem, że sprawca parkował przede mną, najprawdopodobniej pontiakiem vanem (z
    tych nowych - wielkie, amerykańcskie bydle) koloru srebrnego (wystawał ponad
    inne samochody więc gdzieś go widać na 100% i na pewno dużo takich aut nie
    było o tej poże w centrum więc nagrała go kamera przy wyjeździe. Taki
    samochód parkował przede mną jak przyjechałem do centrum a poza tym
    znalazlem nieco srebrnego lakieru na swoim samochodzie.

    Niestety mam AC na auto i w tym momencie ubezpieczyciel (link 4) będzie
    chciał mi wypłacić odszkodowanie i zwiększyć stawkę ubezpieczenia jakbym to
    ja był sprawcą całego zajścia.

    Dodatkowo myślę że ochrona centrum pomogła sprawcy w "zatarciu śladów" - dla
    tego nie mogłem zobaczyć filmu a wszystko było pięknie posprzątane.

    Na miejsce przyjechała policja i zapisała wszystkie informacje.
    Poinformowano mnie, że wyciągną od ochrony wspomniany wcześniej film.
    Jednocześnie policjant, który przyjechał powiedział że konkretnie kierownik
    zmiany w firmie ochroniarskiej, który wcześniej potraktował mnie trochę z
    góry już im sprawiał problemy.

    w związku powyższym proszę o odpowiedź na wyżej wymienione pytania.

    Dziękuję i pozdrawiam,
    tj