  • 1. Data: 2003-07-21 07:48:20
    Temat: tworzenie oprogramowania a wartość firmy
    Od: "Marcin" <a...@t...pl>

    Witam,
    pracuję w firmie informatycznej, której jak sam profil wskazuje tworzymy
    oprogramowanie. Jest to działalność, która ma swoje koszty i to nie małe. W
    wyniku działalności powstało już sporo różnego rodzaju rozwiązań, które
    zostały sprzedane.
    Jak już pisałem, koszty są nie małe. Czy jest jakaś możliwość, aby
    oprogramowanie czy też rozwiązania informatyczne stawały się wartością w
    jakiś sposób księgowy. Jak to szacowań i jak zapisywać do wartości firmy?
    Ewentulanie jaka jest alternatywa?

    pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2003-07-21 08:13:37
    Temat: Re: tworzenie oprogramowania a wartość firmy
    Od: "marcus075" <0...@x...wp.pl>

    [ble-ble-ble]
    > Ewentulanie jaka jest alternatywa?

    opatentujcie to:)

  • 3. Data: 2003-07-21 14:28:42
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl.nospam>

    On Mon, 21 Jul 2003 09:48:20 +0200, Marcin wrote:
> [...]
    >jakiś sposób księgowy. Jak to szacowań i jak zapisywać do wartości firmy?

    To sie chyba nazywa "produkcja w toku", i jak najbardziej masz
    obowiazek ujac ja w inwentaryzacji. Oraz "wartosci niematerialne i
    prawne".
    Problem w tym ze niematerialna. Szacujesz ... jak chcesz. I co bys
    nie wpisal, to kontrola sie przyczepi :-)

    Skoro juz cos sprzedajecie .. to jest sens wpisywac cokolwiek ?
    Macie przychody, macie koszta, interes sie kreci.

    J.

  • 4. Data: 2003-07-22 07:33:08
    Od: "Marcin" <a...@t...pl>

> [...]
    >
    > Skoro juz cos sprzedajecie .. to jest sens wpisywac cokolwiek ?
    > Macie przychody, macie koszta, interes sie kreci.

    Sens widzę taki, że zależy mi na tym aby wartości wynikajace z naszych
    pomysłów i rozwiązań wpływały na wartość firmy. Przecież produkty, które są
    w dużej częsci wartościami niematerialnymi powinny być ujęte. Co więcej
    podniesienie wartości firmy być może będzie cenne w momencie, kiedy będziemy
    chcieli tą firmę sprzedać.

    Stąd moje pytania:
    1. Jak szacować takie wartości? (czy na podstawie kosztów poniesionych przy
    wytworzeniu?)
    2. Czy wartości niematerialne muszą zostać jakoś opatentowane? czy może
    wystarczy sam fakt, że są one chronione prawami autorskimi od samego
    początku, jako wytwór pracy intelektualnej?
    3. Czy wartości prawne i niematerialne mogą stać się podstawą do np.
    włączenia w kapitał spółki jako aport i tym samym podniesienie jego
    wartości?
    4. Jak zabezpieczyć się przed ewentualną kontrolą i jak się skutecznie w
    takim przypadku tłumaczyć?

    Pozdrawiam
    Marcin