  • 1. Data: 2003-12-03 18:49:10
    Temat: trudna sprawa [prawo cywilne/handlowe]
    Od: "BaR|MaN" <b...@s...info_nospam>

    Witam !!!

    dzisiaj odebralem monitor [na gwarancji], ktory oddalem ponad m-c temu do
    serwisu... okazalo sie ze nie jest naprawiony.. w zwiazku z tym ccialbym go
    calkowicie oddac i zadac pieniedzy jakie wydalem na zakup tegoz monitora. W
    zwiazku z tym mam kilka pytan:
    - do kogo zwrocic sie o zwrot (sprzedawca/gwarant/serwis) ?
    - na jaki kodeks sie powolac i jakie paragrafy ?
    - z jakiego tytulu rzadac (gwarancja/rekojmia) ?

    pozdrawiam i oczekuje rzetelnych informacji
    BaRMaN

  • 2. Data: 2003-12-03 19:57:23
    Temat: Odp: trudna sprawa [prawo cywilne/handlowe]
    Od: "DorianG" <o...@k...pl>

    Czy monitor został nabyty w ramach działalności gospodarczej, czy poza nią
    Kiedy był kupiony
    Jakie uprawnienia wynikają z karty gwarancyjnej
    Bez tych informacji odpowiedź nie będzie rzetelna.
    DG

  • 3. Data: 2003-12-03 20:09:56
    Temat: Re: trudna sprawa [prawo cywilne/handlowe]
    Od: "BaR|MaN" <b...@s...info_nospam>

    Witam !!!

    > Czy monitor został nabyty w ramach działalności gospodarczej, czy poza nią
    byl zakupiony w sklepie, ja jestem osobom fizyczna
    > Kiedy był kupiony
    byl kupiony 9.10.2003
    > Jakie uprawnienia wynikają z karty gwarancyjnej
    nic konkretnego nie wynika, jedynie ze monitor ma 36 m-cy, serwisowanie
    zostanie wykonane najwyzej w 21 dni

    dodam ze monitor firmy Philips

    pozdro
    BaRMaN

  • 4. Data: 2003-12-03 21:23:42
    Od: "NoMAD" <l...@W...TO.op.pl>

    Użytkownik "BaR|MaN" <b...@s...info_nospam> napisał w wiadomości
> [...]
    > byl kupiony 9.10.2003
    > nic konkretnego nie wynika, jedynie ze monitor ma 36 m-cy, serwisowanie

    Idz do sprzedawcy. Powiedz ze towar jest niezgodny z umowa (najlepiej gdyby
    potwierdzili ci na pismie ze zawiadomiles ich o tym) bo nie dziala i na
    podstawie ustawy o szczegolnych warunkach sprzedazy konsumenckiej zadasz
    zeby wymienili ci na nowy albo zreperowali.Jedno z dwojga. Wybor nalezy do
    ciebie. Jak beda pytali o gwarancje to powiedz ze dochodzisz swoich roszczen
    z ustawy nie z gwarancji. .

  • 5. Data: 2003-12-04 10:24:24
    Od: "BaR|MaN" <b...@s...info_nospam>

    Witam !

    >Powiedz ze towar jest niezgodny z umowa (najlepiej gdyby potwierdzili ci na
    >pismie ze zawiadomiles ich o tym) bo nie dziala
    w tym sek ze monitor dziala, tylko ze obraz jest rozmazany :(
    >i na podstawie ustawy o szczegolnych warunkach sprzedazy konsumenckiej<
    >zadasz zeby wymienili ci na nowy albo zreperowali.Jedno z dwojga.<
    a nie moge zadac zwrotu pieniedzy ??

    pozdro
    BaRMaN

  • 6. Data: 2003-12-04 12:31:19
    Od: "NoMAD" <l...@W...TO.op.pl>

    > a nie moge zadac zwrotu pieniedzy ??

    Mozesz ale pod warunkiem że:
    1- naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów
    albo
    2- jeżeli sprzedawca nie wymieni lub nie naprawi w odpowiednim czasie lub
    gdy naprawa albo wymiana narażałaby cie na znaczne niedogodności.

  • 7. Data: 2003-12-04 15:37:44
    Od: "BaR|MaN" <b...@s...info_nospam>

    Witam !!!

    > 2- jeżeli sprzedawca nie wymieni lub nie naprawi w odpowiednim czasie lub
    > gdy naprawa albo wymiana narażałaby cie na znaczne niedogodności.
    naraza mnie na niedogodnosci
    moze wiesz gdzie jest wzor jak dokladnie postapic w takiej sprawie ?? (np.
    oswiadczenie, etc.)

    pozdro
    BaRMaN

  • 8. Data: 2003-12-04 18:18:44
    Od: "NoMAD" <l...@W...TO.op.pl>

    > Witam !!!

    > naraza mnie na niedogodnosci
    > moze wiesz gdzie jest wzor jak dokladnie postapic w takiej sprawie ?? (np.
    > oswiadczenie, etc.)

    To nie moga byc niedogodnosci ale znaczne niedogodnosci.
    Wzoru nie ma. po prostu zawiadamiasz o wadzie i zadasz

  • 9. Data: 2003-12-05 15:06:35
    Od: "DorianG" <o...@k...pl>

    Możesz odwiedzić rzecznika konsumentów (powiatowego, miejskiego) lub lokalny
    klub federacji konsumentów. Tam znajdują się tego typu wzorki. Te instytucje
    mogą też pomóc ci w wtegzekwowaniu swoich praw.
    Narka
    DG

  • 10. Data: 2003-12-05 20:22:19
    Od: "NoMAD" <l...@W...TO.op.pl>

    Użytkownik "DorianG" <o...@k...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    instytucje
    > mogą też pomóc ci w wtegzekwowaniu swoich praw.

    Ja nie szukam wzorkow. Robi to autor posta.