    From: "pytajnik" <p...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: trochę o wymiarze sprawiedliwości...
    Date: Tue, 9 Sep 2008 17:48:38 +0200

    Siedzę sobie w zeszły czwartek popołudniem w pracy (nadgodziny - gorący
    tydzień), w pewnym momencie dzwoni telefon - odbieram - mama, która
    poinformowała mnie przed chwilą była w naszym mieszkaniu Policja z
    prokuratorskim postanowieniem o żądaniu wydania rzeczy / przeszukaniu.
    Panowie weszli, zobaczyli co jest w mieszkaniu, protokół spisali i wyszli.
    Przyszedłem z pracy, zacząłem studiować papiery - prokurator z drugiego
    końca Polski, postępowanie przygotowawcze przeciwko osobie która obracała
    przez allegro nielegalnym oprogramowaniem na CD służącym do diagnostyki
    pojazdów (nigdy takimi rzeczami się nie zajmowałem), ja jestem powiązany
    poprzez wykonanie przelewu. Zacząłem studiować wyciągi bankowe - odnalazłem
    nazwisko - transakcja na UWAGA: 30 groszy z UWAGA 2003 roku!!! Wezwanie na
    przesłuchanie na Policję na poniedziałek. Napisałem do allegro maila z
    pytaniem o tytuł transakcji (nie byłem w stanie ustalić co to jest). W
    poniedziałek zeznałem zgodnie z prawdą że nie mam bladego pojęcia co to za
    przedmiot. Dzisiaj dostałem odpowiedź z allegro że UWAGA! jest to polska
    instrukcja do Nokii 3310 w formacie pdf.
    I taka konkluzja: potocznie mówiąc - nakaz przeszukania mieszkania - środek
    zbierania dowodów który ogranicza prawa konstytucyjne obywatela (nie wspomnę
    o spojrzeniach sąsiadów i stresie moim i rodziny) - dlatego powinien być
    używany przez prokuratora z rozwagą - jak widać wykorzystany w sposób
    przypadkowy (może na coś trafimy). Mi pozyskanie informacji o przedmiocie
    zajęło 3 dni robocze, prokuraturze pewnie zeszłoby szybciej...
    W takim państwie prawa żyjemy...