  • Data: 2006-04-25 18:43:13
    Temat: termin żadania materiałów na walne zgromadznie
    Od: xxxx <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam
    Art 395 ksh mówi, iż akcjonariusz ma prawo żądać pewnych dokumentów na
    walne zgromadzenie akcjonariuszy *najpóźniej na 15 dni przed walnym
    zgromadzniem*
    I teraz wątpliwość. Czy jesli zgromadznie nie jest jeszcze zwołane (a wg
    statutu ma nastapic najpożniej w czerwcu, mogę już wystapić z takim
    żadaniem. Jak powszechnie wiadomo czas od podjęcia decyzji o zgromadzniu do
    jego odbycia zamyka sie w terminie około miesiaca i obejmuje zarówno cykl
    publikacji jak i wymagany kodeksem okres trzech tygodni.

    Moim zdaniem juz mogę wystąpić z takim wnioskiem o udostępnienie, gdyż
    zarówno sporzadzenie sprawozdania finansowego jak i jego zbadanie zgdonie z
    innymi przepisami winno być już zakończone.

    Czy ten termin oznacza iz np w 13 dniu przed zgromadzniem istniej podstawa
    iż nie zostaną one udostepnione?
    Moze jednak jest inna interpretacja. Proszę o zajęcie stanowisk.