  • 1. Data: 2008-01-21 08:41:55
    Temat: szkoła a czas pracy
    Od: "WaterMAn" <g...@k...pl>

    Czy pracodawca ma obowiązek zwolnic pracownika na czas zajęć szkolnych?
    W chwili zatrudnienia miał świadomość że pracownik jest w trakcie nauki.
    Przykład: zajęcia są w piątki od 16
    pracuje w godzinach 9-17
    czy pracodawca ma obowiącek go zwolnić

    znalazłem pargraf 13 kodeksu pracy ale jest niezbyt precyzyjny.

    prosze o pomoc

    --
    WaTeRmAn

  • 2. Data: 2008-01-21 08:47:44
    Temat: Re: szkoła a czas pracy
    Od: "TMK" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WaterMAn" <g...@k...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pracuje w godzinach 9-17
    > czy pracodawca ma obowiącek go zwolnić
    >
    > znalazłem pargraf 13 kodeksu pracy ale jest niezbyt precyzyjny.

    Nie, chyba ze pracodawca skierował Cię do szkoły

  • 3. Data: 2008-01-21 10:06:58
    Od: "WaterMAn" <g...@k...pl>

    ytkownik "TMK" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "WaterMAn" <g...@k...pl> napisał w wiadomości

    > Nie, chyba ze pracodawca skierował Cię do szkoły

    hMMM

    Jakiś czas temu znalazłem taki przypis że o ile wiedzial przy przyjęciu do
    pracy o fakcie nauki

  • 4. Data: 2008-01-21 10:20:24
    Od: "WaterMAn" <g...@k...pl>

    > ytkownik "TMK" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > hMMM
    >
    > Jakiś czas temu znalazłem taki przypis że o ile wiedzial przy przyjęciu
    > do pracy o fakcie nauki

    § 13. 1. Pracodawca jest obowiązany zwolnić od pracy pracownika w celu
    przeprowadzenia zajęć

    dydaktycznych w szkole zawodowej, w szkole wySszej, w placówce naukowej albo
    w jednostce

    badawczo-rozwojowej; łączny wymiar zwolnień z tego tytułu nie moSe
    przekraczać 6 godzin w tygodniu

    lub 24 godzin w miesiącu

  • 5. Data: 2008-01-21 10:54:46
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "WaterMAn" <g...@k...pl> napisał
    > § 13. 1. Pracodawca jest obowiązany zwolnić od pracy pracownika w celu
    > przeprowadzenia zajęć

    "przeprowadzenia" a nie uczestnictwa - różnica jest.
    Na marginesie: podawaj zawsze tytuł aktu prawnego, a nie tylko sa paragraf.
    Paragrafów 13 są tysiące.

  • 6. Data: 2008-01-21 12:11:09
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl>

    WaterMAn <g...@k...pl> napisal:
> [...]
    > w jednostce
    > badawczo-rozwojowej; łączny wymiar zwolnień z tego tytułu nie moSe

    To ty w koncu prowadzisz zajecia (jw) czy jestes uczniem/studentem?
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 7. Data: 2008-01-21 13:05:53
    Od: "WaterMAn" <g...@k...pl>

    Użytkownik "Jacek_P" <Z...@c...edu.pl> napisał w wiadomości

    > To ty w koncu prowadzisz zajecia (jw) czy jestes uczniem/studentem?
    > --
    > Pozdrawiam,
    >
    > Jacek

    JESTEM UCZNIEM

  • 8. Data: 2008-01-21 13:17:53
    Od: "moniq" <k...@g...pl>

    > JESTEM UCZNIEM

    Ja pamiętam (pracowałam przez chwilę w hotelu), że pracodawca odpowiednio
    dostosowywał grafik dla osób, które się uczą.
    Uczący się lub Ci, którzy chcieli pracować i się uczyć (oprócz tego, że
    najpierw wypadałoby zorientować się czy firma jest zainteresowana tym)
    składali pisemne oświadczenie, że w dniach takich i takich w godzinach takich
    i takich są słuchaczami studiów zaoczynych potrzebują wolne dni od piątku np.
    g. 14 do końca niedzieli w dniach.....
    Pracodawca tak układał grafik, aby obciążenie godzinowe było wyrównane - poza
    tym to zazwyczaj jest jednak utrudnienie dla współpracowników.

    Najlepiej zapytać pracodawcę (np. w kadrach)jakie formalności należy załatwić
    w waszej firmie...

  • 9. Data: 2008-01-21 21:32:55
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fn1m7a$rea$1@nemesis.news.tpi.pl WaterMAn
    <g...@k...pl> pisze:

> [...]
    > pracuje w godzinach 9-17
    > czy pracodawca ma obowiącek go zwolnić
    > znalazłem pargraf 13 kodeksu pracy ale jest niezbyt precyzyjny.
    Zacznij od lektury:
    http://aktyprawne.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr?id=7
    2344

    --