  • 11. Data: 2007-03-02 08:00:22
    Temat: Re: system dziala ;) umorzenie - sprawa z jednym odniesionym nabojem
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Thu, 01 Mar 2007 17:32:21 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Wiesz, formalnie wina była - tylko nie wyczerpywała znamion

    IMHO właśnie nie było winy.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    ==> http://olgierdrudak.com <==

  • 12. Data: 2007-03-02 08:19:27
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@o...com> napisał w
    wiadomości
    > IMHO właśnie nie było winy.

    Nie no - skoro umorzenie bylo wynikiem uznania CZYNU za znikomo szkodliwy
    spelecznie, to znaczy, ze byl CZYN - a skoro byl czyn, to i byla tez wina.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 13. Data: 2007-03-02 09:00:02
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Fri, 02 Mar 2007 09:19:27 +0100, SDD napisał(a):

    > Nie no - skoro umorzenie bylo wynikiem uznania CZYNU za znikomo
    > szkodliwy spelecznie, to znaczy, ze byl CZYN - a skoro byl czyn, to i
    > byla tez wina.

    No i właśnie rzecz w tym, że ja uważam, że sprawca nie był winien
    zarzucanego mu czynowi. I dlatego powinien coś z tym zrobić.

  • 14. Data: 2007-03-02 10:20:21
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@o...com> napisał w
    wiadomości news:pan.2007.03.02.09.00.02@olgierdrudak.com...

    > No i właśnie rzecz w tym, że ja uważam, że sprawca nie był winien
    > zarzucanego mu czynowi. I dlatego powinien coś z tym zrobić.

    A ile lat miales - Andrzeju - jak znalazles ten naboj?
    Bo moze w momencie jak go wrzucales do pudelka, zamiast od razu odniesc, nie
    miales 17 lat. Tuz przed 17-tymi urodzinami zapomniales o fakcie
    znalezienia/posiadania tejze amunicji i byles jej posiadaczem niaswiadomie
    (wina nieumyslna - a tutaj chyba tylko umyslne moze to byc przestepstwo :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 15. Data: 2007-03-02 10:40:10
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Fri, 02 Mar 2007 11:20:21 +0100, SDD napisał(a):

    > A ile lat miales - Andrzeju - jak znalazles ten naboj? Bo moze w
    > momencie jak go wrzucales do pudelka, zamiast od razu odniesc, nie

    Nie trzeba sięgać aż tak daleko.
    Wyrok SA w Katowicach (II AKa 21/04) "Odpowiedzialność karna za występek
    z art. 263 § 2 k.k. dotyczy posiadania broni palnej, a takim posiadaniem
    nie zawsze jest przypadkowy lub krótkotrwały z nią kontakt".

  • 16. Data: 2007-03-02 13:07:07
    Od: "Miroo" <m...@R...o2.pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@o...com> napisał w
    wiadomości news:pan.2007.03.02.10.40.10@olgierdrudak.com...

> [...]
    > z art. 263 § 2 k.k. dotyczy posiadania broni palnej, a takim posiadaniem
    > nie zawsze jest przypadkowy lub krótkotrwały z nią kontakt".

    Czy sam nabój jest bronią palną?
    Miroo (http://miroo.ovh.org)

  • 17. Data: 2007-03-02 13:29:33
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Miroo" <m...@R...o2.pl> naskrobał/a w

    > Czy sam nabój jest bronią palną?

    Nie.

    --
    Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153

  • 18. Data: 2007-03-02 13:34:46
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Olgierd napisał(a):

> [...]
    > z art. 263 § 2 k.k. dotyczy posiadania broni palnej, a takim posiadaniem
    > nie zawsze jest przypadkowy lub krótkotrwały z nią kontakt".

    Nu - i odpowiedzialności karnej nie poniosłem: sprawa została
    bezwarunkowo umorzona...

  • 19. Data: 2007-03-02 14:28:07
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Fri, 02 Mar 2007 14:07:07 +0100, Miroo napisał(a):

    > Czy sam nabój jest bronią palną?

    Art. 263. § 2 kk Kto bez wymaganego zezwolenia posiada broń palną lub
    amunicję, podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8.

    Sprawa dotyczyła broni, acz przepis dotyczy broni lub amunicji. Zatem
    pogląd sądu mógłby się odnosić także do posiadania amunicji.

  • 20. Data: 2007-03-02 17:05:57
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Andrzej Lawa napisał(a):
    > Nu - i odpowiedzialności karnej nie poniosłem: sprawa została
    > bezwarunkowo umorzona...

    tyle że sądowi zapewne chodziło o to że w ogóle nie są wypełnione
    znamiona czynu

    KG