  • 1. Data: 2016-03-08 23:39:39
    Temat: starsza osoba
    Od: Łukasz <l...@r...pl>

    Dzień Dobry.
    Kilka bloków ode mnie mieszka starsza Pani z synem.
    Od ok miesiąca Pani zaczęła chodzić po klatkach, piwnicach.
    Dziś jakież było moje zdziwienie jak weszła mi do mieszkania jak do
    swojego :/

    Osoba ewidentnie zaniedbana i prawdopodobnie ma problemy ze zdrowiem
    psychicznym. Ciężko z nią nawiązać kontakt. Rozmowa z synem (ok 50 lat)
    kończy się na tym że on ma pracę i nie będzie się nią zajmował, bo nie
    ma kiedy.

    Czy jest jakaś instytucja do której można to zgłosić? Może mógłby się
    ktoś nią zająć.

    Łukasz

  • 2. Data: 2016-03-09 08:27:02
    Temat: Re: starsza osoba
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Tue, 8 Mar 2016 23:39:39 +0100
    Łukasz <l...@r...pl> wrote:

    > Czy jest jakaś instytucja do której można to zgłosić? Może mógłby się
    > ktoś nią zająć.

    A o MOPSie słyszał? ;)

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 3. Data: 2016-03-09 09:11:59
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2016-03-08 o 23:39, Łukasz pisze:
> [...]
    > Od ok miesiąca Pani zaczęła chodzić po klatkach, piwnicach.
    > Dziś jakież było moje zdziwienie jak weszła mi do mieszkania jak do
    Zapewne ma kobieta zwykłą demencję. Jak trochę pożyjesz, to się dowiesz,
    co to jest (sam na sobie nie sprawdzisz, bo nie zauważysz różnicy ;-)
    Po co ją chcesz ścigać jakimiś służbami? Kradnie coś, szkodzi?
    Jacek

  • 4. Data: 2016-03-11 00:55:49
    Od: Łukasz <l...@r...pl>

    W dniu 09.03.2016 o 09:11, Jacek pisze:
> [...]
    > co to jest (sam na sobie nie sprawdzisz, bo nie zauważysz różnicy ;-)
    > Po co ją chcesz ścigać jakimiś służbami? Kradnie coś, szkodzi?

    Dzień Dobry.
    Nie chce jej ścigać ani robić przykrości. Kobiecina chodzi we dnie i w
    nocy po klatkach, piwnicach i strychach. Jak sobie coś zrobi to będzie
    lament, że nikt ne zareagował.

    MOPS twierdzi że nie może nic zrobić, bo kobieta ma opiekuna (syn) i kropka.

  • 5. Data: 2016-03-11 00:56:05
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2016-03-09 o 08:27, szerszen pisze:

    > A o MOPSie słyszał? ;)

    Jeżeli ta babka ma ponad 600 zł dochodu to zadnej pomocy od tego mopsa
    nie dostanie!

    Od chorej, po operacji kręgosłupa na Sieleckiej chcieli 9 zl za godzinę.
    Nawet na godzinę nie oplaca się zatrudnić. Zresztą to pasożyty dbają
    tylko o siebie w swoich zgranych zespożach. A kasjerki w supermarketach
    mają 6,50 na godzinę przez te przeklęte agencje pośredniczące. Gdzie
    jest pomoc, gdzie jest prawo?

    --
    animka

  • 6. Data: 2016-03-11 08:17:12
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Fri, 11 Mar 2016 00:56:05 +0100
    Animka <a...@t...wp.pl> wrote:

    > Jeżeli ta babka ma ponad 600 zł dochodu to zadnej pomocy od tego mopsa
    > nie dostanie!

    A co ma piernik do wiatraka?
    Przecież tu nie pieniądze są problemem, tylko niedołężność, albo co pewniejsze jakiś
    alzheimer.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 7. Data: 2016-03-12 19:26:10
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2016-03-11 o 08:17, szerszen pisze:

    > A co ma piernik do wiatraka?
    > Przecież tu nie pieniądze są problemem, tylko niedołężność, albo co pewniejsze
    jakiś alzheimer.

    Chcesz się babci pozbyć? Nie pozbywaj się jej tylko zaprowadź do lekarza.

    --
    animka

  • 8. Data: 2016-03-14 08:24:41
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Sat, 12 Mar 2016 19:26:10 +0100
    Animka <a...@t...wp.pl> wrote:

    > Chcesz się babci pozbyć? Nie pozbywaj się jej tylko zaprowadź do lekarza.

    Weź ty się ogarnij i zajmij czytaniem ze zrozumieniem, jeśli to za trudne, poproś
    jakiegoś trzecioklasistę.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 9. Data: 2016-03-14 11:45:18
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11-03-16 o 00:55, Łukasz pisze:

    > MOPS twierdzi że nie może nic zrobić, bo kobieta ma opiekuna (syn) i
    > kropka.

    Powiadom MOPS pisemnie. Bo pewnie dzwoniłeś i ktoś Cię zbył. Inna
    sprawa, że z takimi osobami jest kłopot. Przestępstwa nie popełniają,
    nikomu nie zagrażają. Zimą można jeszcze Straż Miejską zainteresować, by
    nie zamarzła. Syna też musisz zrozumieć. Przecież nie może jej zamykać w
    klatce. Przydałaby się pewnie jakaś opiekunka, która by od czasu do
    czasu to ogarnęła, bo pewnie babci się nudzi. Jakaś dzienna pomoc - u
    nas DPS ma coś takiego. Może podpowiedz to synowi.

  • 10. Data: 2016-05-05 13:34:44
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Może porozmawiać, żeby z kobietą pójść razem do lekarza rodzinnego celem przepisania
    jakichś leków na Alzheimera / demencję?
    Leki niestety dużo nie pomagają (ale trochę pomagają) i trzeba pamiętać, żeby
    przyjmować.
    Rozwiązanie to wzięcie mamy do siebie przez syna, ale to powoduje inne komplikacje
    (przykładowo otwieranie drzwi do mieszkania syna nie wiadomo komu, wychodzenie z domu
    syna bez kluczy, zginięcie w parku itd. itp.).
    Przy dzisiejszej technice to bym panią wyposażył w komórkę z namierzaniem przez SMS
    (funkcja "gdzie jest" czy jak to się nazywa).
    Trzeba pamiętać, żeby ładować, kółko się zamyka.
    Może jakaś sublokatroka, dziewczyna, która pracuje lub uczy się i za niższą opłatę by
    miała oko na panią?
    Tylko jak uczciwą znaleźć, która jeszcze nie okradnie, i znów koło się zamyka.

    -----