  • 1. Data: 2002-02-06 21:34:32
    Temat: > stan wyjątkowy < kto wprowadza?
    Od: "~*WishM*~" <W...@p...onet.pl>

    DobryWieczór Państwu,
    mam jedno pytanie, na wniosek kogo jest prowadzany stan wyjątkowy w
    państwie?

    prezydenta, sejmu, rady ministrów, premiera? jakąś inna opcja?

    nie ukrywam, że zależałoby mi na odpowiedzi przed godzina 6:30 dnia 7.02.br
    :))

    pozdrawiam
    pawel.

  • 2. Data: 2002-02-06 22:05:23
    Temat: Re: > stan wyjątkowy < kto wprowadza?
    Od: "Buker" <m...@w...pl>

    Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej.

    Art. 230.
    1. W razie zagrożenia konstytucyjnego ustroju państwa, bezpieczeństwa
    obywateli lub porządku publicznego. Prezydent Rzeczypospolitej na wniosek
    Rady Ministrów może wprowadzić, na czas oznaczony, nie dłuższy niż 90 dni,
    stan wyjątkowy na części albo na całym terytorium państwa.

    Art. 231.
    Rozporządzenie o wprowadzeniu stanu wojennego lub wyjątkowego Prezydent
    Rzeczypospolitej przedstawia Sejmowi w ciągu 48 godzin od podpisania
    rozporządzenia. Sejm niezwłocznie rozpatruje rozporządzenie Prezydenta
    Rzeczypospolitej. Sejm może je uchylić bezwzględną większością głosów w
    obecności co najmniej połowy ustawowej liczby posłów.

  • 3. Data: 2002-02-06 22:07:46
    Od: Zdzisław <s...@b...pl>

    I znów nie będzie teleranka