  • 1. Data: 2002-02-06 19:41:49
    Temat: Wojsko a rezerwa - pomocy
    Od: "Alex" <d...@p...no-spam.onet.pl>

    Mam problem z interpetacja stalego zamieszkiwania
    za granica, moze ktos mi pomoze, bo:

    Ustawa z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiazku obrony
    Rzeczypospolitej Polskiej, mowi ze:

    " Art. 44. 1. (55) Nie powoluje sie do czynnej sluzby wojskowej
    poborowych uznanych za zdolnych do tej sluzby:

    1) obywateli polskich, którzy stale zamieszkuja za granica "

    Teraz tylko pytanie, jak przepisy prawa definiuja stale
    zamieszkiwanie za granica ?

    Rozumiem ze pewnie trzeba byc tam zameldowanym ?
    Jesli tak, to ile czasu wymagane jest, aby uznac zamieszkiwanie
    za stale... a moze wymagane jest obywatelsto innego panstwa ?

    Ktos cos o tym wie ? Ktos moze pomoc ?

    Pozdrawiam,
    Aleks.

    ps.
    tu link do tej ustawy http://www.wp.mil.pl/prawo/21.11.1967.htm

  • 2. Data: 2002-02-06 20:20:05
    Temat: Re: Wojsko a rezerwa - pomocy
    Od: <j...@p...onet.pl>

    > Czyżbyś chciał odbyć służbę w innym państwie?

    To jest fragment ustawy o ewidencji ludności.

    Art. 6. 1. Pobytem stałym jest zamieszkanie w określonej miejscowości pod
    oznaczonym adresem z zamiarem stałego przebywania.

    To jest fragment Ordynacji wyborczej.

    4)obywatela polskiego stale zamieszkującego za granicą, a głosującego w kraju
    na podstawie ważnego polskiego paszportu, jeżeli udokumentuje, iż stale
    zamieszkuje za granicą. W takim wypadku komisja odnotowuje numer paszportu oraz
    miejsce i datę jego wydania w rubryce spisu "uwagi" oraz umieszcza w paszporcie
    na ostatniej wolnej stronie, przeznaczonej na adnotacje wizowe, odcisk swojej
    pieczęci oraz wpisuje datę głosowania.

  • 3. Data: 2002-02-06 20:50:46
    Od: "Alex" <d...@p...no-spam.onet.pl>

    <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Czyżbyś chciał odbyć służbę w innym państwie?

    Nie, a zamieszkiwanie na stale za granica mnie do tego obliguje ?

    > To jest fragment ustawy o ewidencji ludności.
    >
    > Art. 6. 1. Pobytem stałym jest zamieszkanie w określonej miejscowości pod
    > oznaczonym adresem z zamiarem stałego przebywania.

    Aha, wielkie dzieki, ale nie wiem czy to sie tyczy rowniez
    zamieszkiwania za granica i jak WKU sie do tego ustosunkowuje.

    Jak przeciez ktos sobie pojecie np. po studiach za granice i stamtad
    napisze list do WKU, ze ma zamiar tam stale przebywac ;) to
    chyba mu tego nie uznaja... no nie wiem :)

    Dzieki za szybka reakcje !!!

    Aleks.

  • 4. Data: 2002-02-07 09:05:50
    Od: <g...@p...onet.pl>

    > Jak przeciez ktos sobie pojecie np. po studiach za granice i stamtad
    > napisze list do WKU,

    Po pierwsze, w teorii to powinienes powiadomic WKU zanim pojedziesz za granice.
    A jesli tylko studiujesz za granica, to o ile pamietam raczej kwalifikuje Cie
    to na "obywatela (...) czasowo przebywajacego poza granicami kraju". Czyli nie
    na takiego ktorego sie nie powoluje w ogole (pobyt staly), tylko odracza.

    G.