  • 1. Data: 2003-10-25 19:58:20
    Temat: stan po uzyciu
    Od: "m" <m...@o...pl>

    jak to jest? zgodnie z ustawa o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu
    alkoholizmowi :

    Stan po użyciu alkoholu (zgodnie z art. 46 ust. 2 ww. Ustawy) zachodzi wtedy,
    gdy:Zawartość alkoholu we krwi zawiera się w przedziale od 0,2 do 0,5%,

    znajomy powiedzial mi, ze w policji istnieje jakis przepis komendanta glownego,
    ktory stwierdza, ze stan po uzyciu alkoholu to dopiero stan powyzej 0,25
    promila. czy faktycznie taki przepis istenije? i jak to sie ma do ustawy o
    wychowaniu w trzezwosci. w koncu 0,2 promila, czy 0,25 promila swiadczyc moze,
    ze czlowiek jest w stanie po uzyciu alkoholu?

    Marta

  • 2. Data: 2003-10-25 20:12:11
    Temat: Re: stan po uzyciu
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "m" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > znajomy powiedzial mi, ze w policji istnieje jakis przepis komendanta
    glownego,
    > ktory stwierdza, ze stan po uzyciu alkoholu to dopiero stan powyzej 0,25

    Poprawka na możliwy błąd pomiarowy alkotestu.Krew nadal od 0,2 promila.

    Pozdr
    Leszek

  • 3. Data: 2003-10-25 20:25:41
    Od: "m" <m...@o...pl>

    > Poprawka na możliwy błąd pomiarowy alkotestu.Krew nadal od 0,2 promila.

    no dobrze. wiec ktos byl badany alkotestem o godz. 20.00 - wynik -0,24promila,
    o godz. 20.15 - 0,21 promila, o godz. 20.30 - 0,17 promila. byl w staniu po
    uzyciu - czy nie? byly podstawy do zabrania mu prawka? krwi mu nie pobrano.

    pozdr
    M.

  • 4. Data: 2003-10-25 20:49:32
    Od: Dredd<...@...pl>

> [...]
    staniu po
    > uzyciu - czy nie? byly podstawy do zabrania mu prawka? krwi mu nie

    Moim zdaniem był, bo przekroczył próg ustawowy. Wewnętrzne
    (ostrożnościowe) zalecenia komendanta policji (nawet jeśli istnieją) nic
    tu nie zmieniają bo nie mogą zmieniać norm ustawowych

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 5. Data: 2003-10-26 08:16:12
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

> [...]
    po
    > uzyciu - czy nie? byly podstawy do zabrania mu prawka? krwi mu nie

    W tym przypadku po pierwszym badaniu albo przewieziony by został na alkomat
    albo puszczony wolno.Z tym że obecnie alkotesty pokazują w mg/l a alkomaty
    nadal w promilach. Zadzwoń na najbliższą komendę dowiesz się szczegółów.

    Pozdr
    Leszek

  • 6. Data: 2003-10-26 08:17:03
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Dredd" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > Moim zdaniem był, bo przekroczył próg ustawowy. Wewnętrzne
    > (ostrożnościowe) zalecenia komendanta policji (nawet jeśli istnieją) nic
    > tu nie zmieniają bo nie mogą zmieniać norm ustawowych

    Ale policjanci się do tego zarządzenia stosują.I nikt się nie skarży;))

    Pozdr
    Leszek

  • 7. Data: 2003-10-26 08:24:19
    Od: Dredd<...@...pl>

    > Ale policjanci się do tego zarządzenia stosują.I nikt się nie skarży;))

    A to już całkiem inna bajka. I wcale się nie dziwię że nikt się nie
    skarzy :)

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 8. Data: 2003-10-27 03:32:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 26 Oct 2003, Leszek wrote:
    [...]
    >+ W tym przypadku po pierwszym badaniu albo przewieziony by został na alkomat
    >+ albo puszczony wolno.

    Pamiętam że dość dawno temu, kiedy zmieniono przepisy, protestowałem
    sobie :) tu na grupie przeciw głupocie dopuszczalności uznawania
    pomiaru wartości opałowej powietrza jako *jedynego* wyznacznika
    nietrzeźwości.
    Coś się zmieniło ?
    Czy istnieje przepis który stanowi że *jeśli podejrzany chce* to
    *musi* zostać poddany badaniu krwi ?
    Tak by wynikało z twojego postu...

    [...]
    >+ Zadzwoń na najbliższą komendę dowiesz się szczegółów.

    Rozumiem że się dowie jak "się robi".
    Pytanie: jak "stanowi prawo" !

    >+ Pozdr

    wzjm ! - Gotfryd

  • 9. Data: 2003-10-27 23:13:19
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.58.0310270428390.-41309473@k6-2

    > Czy istnieje przepis który stanowi że *jeśli podejrzany chce* to
    > *musi* zostać poddany badaniu krwi ?

    Art. 128. 1. W razie uczestniczenia w wypadku drogowym, w którym jest zabity
    lub ranny, kierujący pojazdem jest poddawany badaniu na zawartość w
    organizmie alkoholu lub środka działającego podobnie do alkoholu.

    2. Badaniu, o którym mowa w ust. 1, można poddać także inną osobę, jeżeli
    zachodzi uzasadnione podejrzenie, że mogła kierować pojazdem uczestniczącym
    w wypadku drogowym, w którym jest zabity lub ranny.

    3. Osoby, o których mowa w ust. 1 i 2, mają prawo żądać od organu kontroli
    ruchu drogowego przeprowadzenia badania krwi lub moczu w celu ustalenia
    zawartości w organizmie alkoholu lub środka działającego podobnie do
    alkoholu.

    Pozdr

    Leszek