  • 1. Data: 2006-04-27 09:36:48
    Temat: sprawa w sądzie rodzinnym a właściwość miejscowa
    Od: "-= NP =-" <o...@w...pl>

    matka zabrała dziecko i wyproadziła się, ojciec został w poprzednim miejscu
    zamieszkania
    nie było ślubu, ale przez 3,5 roku mieszkali razem

    teraz matka (po niemal 3 latach od wyprowdzenia się) wniosła sprawę do sądu
    rodzinnego o przekazanie władzy rodzicielskiej jej, wydanie paszportu bez
    zgody ojca oraz o uregulowanie kontaktów (mieszka z konkubentem - znajomym
    obojga, do którego wyprowadzila się zaraz po opuszczeniu ojca dziecka)

    czy sprawa taka ma się odbyć w sądzie rodzinnym właściwym dla matki/dziecka
    czy też ojca (ten nie zmieniał miejsca zamieszkania od wielu lat)? w tej
    chwili sprawę rozpatruje sąd właściwy miejscu zamieszkania dziecka, ale dla
    ojca dojazd na rozprawy (były już 2, szykują się kolejne) ponad 200km jest
    bardzo uciążliwy - czy jest szansa na przeniesienie takiej sprawy do jego
    miejsca zamieszkania? jak to zrobić? ma ktoś jakieś doświadczenia w tej
    sprawie?

    z góry dziękuję za wszelkie rady

    Marek

  • 2. Data: 2006-04-27 11:25:02
    Temat: Re: sprawa w sądzie rodzinnym a właściwość miejsco
    Od: Foczken<b...@w...pl>

    Spróbować Pan może pisząc w piśmie procesowym że jest to niewłaściwy sąd bowiem
    powództwo nie dotyczy ani obowiązku alimentacyjnego ani ustalenia ojcostwa (art.
    32 kpc) Jednakże nie wiem czy to chwyci.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2006-04-27 12:29:22
    Od: "-= NP =-" <o...@w...pl>

    Użytkownik "Foczken" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > (art.
    > 32 kpc) Jednakże nie wiem czy to chwyci.

    no właśnie... to było podstawą mojego pytania
    ale nie wiem jak się to ma do spraw rodzinnych
    no i czy w ogóle ktoś starał się o takie przekazanie sprawy i może mu się
    udało...

    pozdrawiam

    Marek

  • 4. Data: 2006-04-27 14:54:15
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    -= NP =- napisał(a):

> [...]
    >
    > czy sprawa taka ma się odbyć w sądzie rodzinnym właściwym dla matki/dziecka
    > czy też ojca (ten nie zmieniał miejsca zamieszkania od wielu lat)?

    Art. 569 kpc. Jest to właściwość wyłączna.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Gdy nie wiemy czegoś w ogóle, bądź wiemy mało - jesteśmy skłonni do
    podstawiania uczuć w miejsce rozumu"

  • 5. Data: 2006-04-27 14:54:46
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Foczken napisał(a):
    > Spróbować Pan może pisząc w piśmie procesowym że jest to niewłaściwy sąd bowiem
    > powództwo nie dotyczy ani obowiązku alimentacyjnego ani ustalenia ojcostwa (art.
    > 32 kpc) Jednakże nie wiem czy to chwyci.

    To postępowanie nieprocesowe, a więc nie ma żadnego powództwa.

  • 6. Data: 2006-04-27 16:27:07
    Od: "-= NP =-" <o...@w...pl>

    > -= NP =- napisał(a):

    > Art. 569 kpc. Jest to właściwość wyłączna.

    a jeżeli mógłbym prosić tak bardziej po ludzku a mniej po prawniczemu... to
    bardzo poproszę...

    Marek

  • 7. Data: 2006-04-27 17:40:22
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    -= NP =- napisał(a):

    > a jeżeli mógłbym prosić tak bardziej po ludzku a mniej po prawniczemu... to
    > bardzo poproszę...

    tylko tam gdzie mieszka dziecko i nigdzie indziej
    kodeks postępowania cywilnego dostępny w sieci

    KG