  • 21. Data: 2006-06-21 21:10:50
    Temat: Re: spis kosztów procesu
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    A i jeszcze jedno: odrębne zasądzanie wynagrodzenia i zwrotu kosztów
    podróży jest niezbędne dla księgowości sądu w celach podatkowych.
    (odprowadzenia podatku za biegłego).

    Myślę więc, że sądy zasądzają odrębnie, bo inaczej księgowa by im
    marudziła ;)

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 22. Data: 2006-06-21 21:12:58
    Od: "Lookasik" <l...@c...poczta.fm>

    > Byłeś kiedyś na rozprawie z biegłym?

    wiele razy

    > Po rozprawie biegły składa rachunek i zapewniam cię że w każdym wypadku
    > jest tam odrębnie wynagrodzenie oraz zwrot kosztów dojazdu.

    jako odrebne pozycje i tutaj sie zgodze....

    > Sąd powinien to przyznać odrębnie (2 kwoty) - choć w jednym
    > postanowieniu - a to ze względów księgowych.

    ... ale nigdy nie widzialem, zeby w sentencji bylo to wyroznione odrebnie.
    Zawszo szlo pod wynagrodzenie

    >Inaczej księguje się wynagrodzenie biegłego a inaczej zwrot kosztów podróży
    >biegłego (odrębne pozycje budżetowe)

    byc moze... z czego to wynika ???

    >- oczywiście jeśli tymczasowo jest to wypłacane z środków skarbu państwa.
    >Tylko "niechluje" to sumują.

    Inna sprawa ,ze zadko widzialem ,zeby szlo z SP. W znacznej wiekszosc strony
    wczesniej zaliczki pouiszcaly

  • 23. Data: 2006-06-21 21:16:13
    Od: "Lookasik" <l...@c...poczta.fm>

    > Często jest to w sprawach cywilnych z prawa przewozowego - tzw. jazdy na
    > gapę. Tam jest obligatoryjne wezwanie do zapłaty , które otwiera drogę
    > sądową. I bardzo często żądanie zwrotu kosztów obejmuje również zwrot
    > kosztów wezwania do zapłaty. I sądy to uwzględniają.

    Prawie zawsze zadam zworu kosztow wezwania do zaplaty. Jak biore
    zaswiadczenie z urzedu o prowadzeniu dz. gosp .. koszt znaczkow, oplat itd
    itp tez doliczam... i dostaje zwykle

    > Rozumiem, że wygrał ;)

    Naturalnie ;). Jestem tylko ciekaw czy to zazalenie sam pisal czy mial jakas
    tania sile robocza do tego

  • 24. Data: 2006-06-21 21:19:07
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Lookasik napisał(a):

    > ... ale nigdy nie widzialem, zeby w sentencji bylo to wyroznione
    > odrebnie. Zawszo szlo pod wynagrodzenie

    Jak mówiłem "niechluje".

    > byc moze... z czego to wynika ???

    Jak bardzo chcesz wnikać, to zacznij od:

    Rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 12 czerwca 2002 r.
    w sprawie szczegółowych zasad prowadzenia gospodarki finansowej i
    działalności inwestycyjnej sądów powszechnych (Dz. U 2002 roku, nr 97,
    poz. 876)

    > Inna sprawa ,ze zadko widzialem ,zeby szlo z SP. W znacznej wiekszosc
    > strony wczesniej zaliczki pouiszcaly

    Nawet przy finansowaniu z zaliczek pozostają kwestie podatkowe. Sąd jest
    płatnikiem w stosunku do biegłego.

  • 25. Data: 2006-06-21 21:19:26
    Od: "Lookasik" <l...@c...poczta.fm>

    > A i jeszcze jedno: odrębne zasądzanie wynagrodzenia i zwrotu kosztów
    > podróży jest niezbędne dla księgowości sądu w celach podatkowych.
    > (odprowadzenia podatku za biegłego).

    jak juz napisalem .. byc moze

    > Myślę więc, że sądy zasądzają odrębnie,

    a jednak we wszytskich postanowieniach, ktore ja widzialem /napewno ponad
    kilkanascie,kilkadziesiat/...bylo tylko wynagrodzenie mimo odrebnej pozycji
    na rachunku "koszty podrozy". Poza tym to o czym wczesniej wspomnialem
    dowiedzialem sie od sedziego z jakiegos tam kiedys szkolenia

    >bo inaczej księgowa by im marudziła ;)

    moze niektore daja sobie rady :)

    głupcy nie mylą się nigdy."

  • 26. Data: 2006-06-21 21:40:17
    Od: "Lookasik" <l...@c...poczta.fm>

    > Może nie napisałem wystarczająco precyzyjnie. Widziałem to o czym piszesz.

    a z ciekawosci jak to wygladalo w uzasie??

    "Sad zasadzil na rzecz powoda tytulek kosztow zastepstwa kwote 2400 zgodnie
    §x rozporzadzenia.... oraz kwote 300 zł zgodnie z art. 98§3 kpc tytulem
    wydatkow adwokata"???

    dla mnie to dosyc abstrakcyjnie wyglada rozroznienie kosztow zstepstwa na
    wynagrodzenie adwokata i jego wydatki

  • 27. Data: 2006-06-21 21:41:54
    Od: "Lookasik" <l...@c...poczta.fm>

    > Jak mówiłem "niechluje".

    na koniec.. u Ciebie rozbijaja na dwie stawki czy powinni rozbijac :)????

  • 28. Data: 2006-06-21 22:05:02
    Od: "Maurycy Beniowski" <w...@N...gazeta.pl>

    Johnson <j...@n...pl> napisał(a):

    > Jestem pewien.

    Bardzo dziękuję za odpowiedzi, choć przyznam, że części dyskusji nie rozumiem :-)

    W kazdym razie czy skoro reprezentował mnie radca (ale juz nie reprezentuje),
    to mimo że stawka minimalna w sprawie jest 360, to mogę napisać wynagrodzenie
    500 zl (bo tyle mu dalem) plus koszty podrozy, listow itd, i czy jest taka
    mozliwosc ze sad w razie wygranej mi tyle zasadzi?

    No i jak taki spis kosztow powinien wygladac, sa gdzies jakies wzory?

    Jeszcze raz wielkie dzieki!

  • 29. Data: 2006-06-21 23:36:55
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Lookasik napisał(a):

    > na koniec.. u Ciebie rozbijaja na dwie stawki czy powinni rozbijac :)????

    U mnie nie ma "niechluji" ;)

  • 30. Data: 2006-06-22 03:33:33
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Lookasik napisał(a):
    > poza tym czy widziales ,zeby kiedykolwiek Sad zasadzil cos ponad
    > wynagrodzenie ???

    tak

    KG