  • 1. Data: 2006-06-20 11:19:12
    Temat: Jak otrzymać wypłatę ubezpieczenia OC - zniszczenie mienia poszkodowanego
    Od: "bishop" <b...@o...pl>

    Mam pytanie co zrobic zeby otrzymac wyplate odszkodowania z OC sprawcy,
    sytuacja wyglada nastepujaco:
    Kierowca posiadajacy ubezpieczenie OC uszkodzil czesc elewacji budynku,
    zbiegl z mejsca wypadku, policja ustalila sprawce, skierowala sprawe do sadu
    grodzkiego, w ktorym ozeczono o winie kierowcy. Na policji uzyskalem
    informacje ze na podstawie wyroku sadu moge sie ubiegac o zwrot kosztow
    poniesionych na naprawe elewacji. Wobec powyzszego mam pytanie jak to
    zrobic? Aha elewacja zostala juz naprawiona, wczesniej jednak zrobione
    zostaly zdjecia obrazujace powstale szkody. Proszeo rade.

  • 2. Data: 2006-06-20 12:22:30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    bishop wrote:

> [...]
    > zrobic? Aha elewacja zostala juz naprawiona, wczesniej jednak zrobione
    > zostaly zdjecia obrazujace powstale szkody. Proszeo rade.

    Opisujesz szkody i zwracasz się do ubezpieczyciela o zwrot kosztów.

  • 3. Data: 2006-06-20 13:00:27
    Od: "Piotrek." <p...@t...pl>

    Użytkownik "bishop" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zrobic? Aha elewacja zostala juz naprawiona, wczesniej jednak zrobione
    > zostaly zdjecia obrazujace powstale szkody. Proszeo rade.

    heh, tydzien temu przerabialem podobna sytuacja.
    Kierowca - sprawca - wjechal mi w ogrodzenie.
    na miejscu policjant nie chcial mi dac zadnego papierka, bo niby
    sa oosby ranne i sprawe przejmie prokuratura - ale akurat (jak sie pozniej
    okazalo - slusznie)
    w moim przypadku nie ma znaczenia czy bylo to wykroczenie czy przestepstwo.
    pofatygowalem sie na drugi dzien na komende i tam dostalem ladne pisemko, ze
    taki i taki, prowadzacy taki i taki samochod
    spowodowal kolizje i wjechal na koniec w moje ogrodzenie.
    majac takie pisemko zadzwonilem do ubezpieczyciela sprawcy (w tym wypadku
    Hestia) i zglosilem szkode,
    w ciagu 3 dni przyjechal rzeczoznawca i przygotowal likwidacje szkody.

    czyli, musisz wziac pisemko z policji z potwierdzeniem zdarzenia i danymi
    sprawcy (bedzie tam tez info o polisie
    i ubezpieczycielu) i dzwonisz albo jedziesz do firmy i zglaszasz szkode.

    pzdr
    piotrek