  • 11. Data: 2011-02-22 22:55:30
    Temat: Re: spadek, sprzedaz/wynajem mieszkania i pelnomocnictwo
    Od: M <"wytnij-to "@gazeta.pl>

    Dnia 22-02-2011 o 22:13:20 M <"wytnij-to "@gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > osób?
    > Czy dałoby się to załatwić w konsulacie?, dowiadywałem się i konsul
    > mógłby mi dać notarialnie poświadczyć dokument, tylko musiałbym sam
    > dostarczyć jego treść - i czy wtedy nie byłby potrzebny jednak też tata
    > żeby coś tam podpisać?
    > Rozumiem, że to też rozwiązałoby sprawę?
    > Ja zostaje z 1/4, tata z 3/4 i mocą prawną żeby mieszkanie
    > sprzedać/wynająć beze mnie?
    > Tylko czy wtedy zgłaszamy do Urzędu Skarbowego nabycie spadku obaj czy
    > tylko tata? - i jak to wygląda w przypadku działu spadku?

    I jeszcze jedno.
    Czy w przypadku ustanowienia pełnomocnictwa zarówno tata jak i ja
    musielibyśmy zgłosić nabycie spadku osobno czy wystarczy raz?
    I jak jest w przypadku działu spadku - czy wtedy wystarczy, że zgłosi to
    tata?, i czy powinien to zrobić po czy przed podzieleniem spadku?, czy to
    bez różnicy?

  • 12. Data: 2011-02-22 22:56:42
    Od: M <"wytnij-to "@gazeta.pl>

    Dnia 22-02-2011 o 22:12:26 pamana <b...@a...pl> napisał(a):

    > A nie jest tak ,że
    > Ojciec ma całość mieszkania i dopiero po jego smierci ty jestes następny
    > do dziedziczenia.
    > Ojciec może z mieszkaniem robic co zechce bez twojego pozwolenia i
    > udziału.
    > p.

    O ile wiem w pierwszej grupie spadkowej jest zarówno tata i ja, więc część
    mamy teraz dzieli się an pół.

  • 13. Data: 2011-02-23 02:31:41
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/22/2011 4:12 PM, pamana wrote:

> [...]
    > do dziedziczenia.
    > Ojciec może z mieszkaniem robic co zechce bez twojego pozwolenia i udziału.

    Nie.
    ojciec i matka mieli po połowie
    ojciec ma dalej swoje pół, a połowę matki sie dzieli.
    Jak syn jest jeden to syn dostaje pół tego co się dzieli i ojciec
    dostaje pół tego co się dzieli.
    w efekcie ojciec będzie miał 3/4 , syn 1/4

  • 14. Data: 2011-02-23 02:38:25
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/22/2011 4:13 PM, M wrote:

    > Czy w przypadku ustanowienia pełnomocnictwa potrzebna jest obecność obu
    > osób?

    Nie.
    Ale pełnomocnictwo musi być "dobrze" zrobione, żeby polski notariusz się
    nie czepiał.
    Czyli albo pełnomocnictwo przy okazji bycia w polsce u polskiego
    notariusza, albo za granicą, ale to jest trochę biegania. Wszystko
    zalezy od kraju i tego co zaakceptuje polski notariusz.

> [...]
    > mógłby mi dać notarialnie poświadczyć dokument, tylko musiałbym sam
    > dostarczyć jego treść - i czy wtedy nie byłby potrzebny jednak też tata

    za mało.
    sprzedaż musi mieć formę aktu notarialnego więc samo pełnomocnictwo też.
    Sam notariusz będzie wiedział najlepiej co zakceptuje.
    poszukaj też hasła apostille.

    > Ja zostaje z 1/4, tata z 3/4 i mocą prawną żeby mieszkanie
    > sprzedać/wynająć beze mnie?
    z pełnomocnictwem tak.
    wowczas reprezentuje siebie i ciebie w jednej osobie.

    > Tylko czy wtedy zgłaszamy do Urzędu Skarbowego nabycie spadku obaj czy
    > tylko tata? - i jak to wygląda w przypadku działu spadku?

    nabycie spadku zgłszacie obaj.
    dział spadku to tylko fizyczne ustalenie co jest czyje zamiast procentów.

  • 15. Data: 2011-02-23 19:20:39
    Od: M <"wytnij-to "@gazeta.pl>

    Dnia 23-02-2011 o 02:38:25 witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

> [...]
    >>
    > nabycie spadku zgłszacie obaj.
    > dział spadku to tylko fizyczne ustalenie co jest czyje zamiast procentów.

    Czy najpierw należy załatwić dział, a potem zgłosić do US nabycie spadku
    czy na odwrót?

  • 16. Data: 2011-02-24 19:49:11
    Od: kam <...@...pl>

    W dniu 2011-02-22 22:02, witek pisze:
    > w sądzie to jakieś 300 zł.

    zgubiłeś 300 zł za podział majątku wspólnego

    K.