  • 1. Data: 2010-08-27 19:04:33
    Temat: spadek - pieniadze z konta
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    Witam

    Wciaz mam kilka pytan odnosnie spadku. Tato mial konto w banku na siebie
    (bez pelnomocnictw, etc.). Nie bylo rozdzielnosci majatkowej a cala kwota
    zostala zarobiona przez mame i tate razem (aczkolwiek dowodow brak).

    Czy w "picie" do Urzedu Skarbowego (zwolnienie z podatku) mamy wpisac cala
    kwote z konta (podzielona na 3 spadkobiercow) czy tylko polowe (podzielona
    na 3 spadkobiercow) z racji tego, ze nie bylo intercyzy, wiec jest wspolnosc
    majatkowa i mamie chyba sie nalezy 50% bez spadku?

    Pozdrawiam
    Dysiek

  • 2. Data: 2010-08-27 19:47:29
    Temat: Re: spadek - pieniadze z konta
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Fri, 27 Aug 2010 21:04:33 +0200, "Dysiek" <b...@b...pl> wrote:

> [...]
    >na 3 spadkobiercow) z racji tego, ze nie bylo intercyzy, wiec jest wspolnosc
    >majatkowa i mamie chyba sie nalezy 50% bez spadku?

    a jaki macie wyrok na sprawie o nabycie spadku?

    skoro nie bylo rozlacznosci to i kasa w polowie jest matki, a w
    polowie do podzialu wg wyroku saduy.

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 3. Data: 2010-08-27 19:59:15
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > a jaki macie wyrok na sprawie o nabycie spadku?
    >
    > skoro nie bylo rozlacznosci to i kasa w polowie jest matki, a w
    > polowie do podzialu wg wyroku saduy.

    Mamy tylko akt notarialny o dziedzczeniu, a w nim nie jest nic napisane.

    Pozdrawiam
    Dysiek

  • 4. Data: 2010-08-27 19:59:44
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > Mamy tylko akt notarialny o dziedzczeniu, a w nim nie >jest nic napisane.

    Oprocz tego kto dziedziczy :-)

    Pozdrawiam
    Dysiek

  • 5. Data: 2010-08-28 22:08:22
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Fri, 27 Aug 2010 21:59:44 +0200, "Dysiek" <b...@b...pl> wrote:

    >Oprocz tego kto dziedziczy :-)
    >
    >Pozdrawiam

    no to poczytaj sobie o sprawie o nabyciu spadku (skoro takiej jesczez
    nie bylo zrobione).

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 6. Data: 2010-08-28 22:13:55
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Sun, 29 Aug 2010 00:08:22 +0200, Cyb
    <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> wrote:

    >no to poczytaj sobie o sprawie o nabyciu spadku (skoro takiej jesczez
    >nie bylo zrobione).

    a przepraszam - odkad sie tym interesowalem to sie zmienilo i jest cos
    takiego jak "Notarialne poświadczenie dziedziczenia "
    tyle że tam chyba jest napisane kto dziedziczy i w jakich proporcjach,
    bo inni musieli sie z tym zgodzic.

    w kazdym razie skoro nie bylo sporow i nie bylo rozdzielnosci
    majatklowej, to polowa kasy z kotna jest matki, a druga polowa dziela
    sie spadkobiercy. zas do us wpisuje sie to co sie dziedziczy (a polowy
    kasy matka nie odziedziczyla, tylko byla ona jej wlasnoscia z racji
    wspolnoty majatkowej).

    pozdarwiam,
    Cyb