  • 1. Data: 2002-09-01 17:59:01
    Temat: spadek cd
    Od: Iksow <i...@p...onet.pl>

    Witam,
    Kilka pytan odnosnie spadkow:

    1. w jakiej wysokosci placi sie podatek od spadku?
    (interesuje mnie sytuacja normalna oraz
    gdy rolnik otrzymuje w spadku gospodarstwo rolne)

    2. jaki placi sie podatek od darowizny gruntow, jesli odbywa sie to po
    rodzinie
    np. brat bratu lub syn matce?

    3. gdy sad uzna ze nalezy mi sie np. 1/4 spadku a ja chce zrobic
    darowizne bratu, to moge zrobic darowizne swojej czesci spadku nie
    wnikajac co to jest (samochod, meble czy grunt) a rzeczoznawca wyceni
    tylko wartosc calego majatku i od 1/4 wartosci tego majatku brat
    zaplaci podatek od darowizny?

    4. slyszalem ze jest jakas ulga od podatku gdy darowizny sa po
    rodzinie np. ja bratu cos daje. Do jakiej kwoty jest ta ulga?

    5. jak dlugo wazne jest pelnomocnictwo notarialnie potwierdzone,
    wystawione przez spadkobierce innemu spadkobiercy zeby go
    reprezentowal przed sadem w czasie robienia sprawy spadkowej?

    6. jak wyglada sprawa dziedziczenia gdy spadkodawca nie mial dzieci?
    wtedy chyba dziedziczy po nim jego rodzenstwo. a jak wyglada sprawa
    gdy np. brat spadkowawcy tez nie zyje, ale sa dzieci po bracie
    spadkodawcy, czy wtedy one dziedzicza taka jaka przypadlaby ich ojcu
    (bratu spadkodawcy) ?
    Slyszalem ze jesli spadkodawca nie mial dzieci to trzeba dac
    ogloszenie do gazety zeby jego ew. dzieci sie zglosily?
    moze mi ktos wyjasnic te kwestie?

    7. jesli od smierci spadkodawcy minelo kilka lat, jest kilku
    spadkobiorcow, spadkobiorca nie chce przyjac spadku a ma swoje
    nieletnie dzieci (ktore dziedzicza jesli spadkobiorca nie przyjmuje
    spadku) to moze rowniez nie przyjac spadku w imieniu tych nieletnich
    dzieci i swojej/swojego zony/meza?

    pozdrawiam,
    Iksow