  • 1. Data: 2004-06-03 06:30:16
    Temat: mieszkanie komunalne.
    Od: "Leszek S." <m...@p...onet.pl>

    Witam!!
    Moj znajomy ma mały problem a mianowicie:
    mieszka z zona w mieszkaniu kwaterunkowym gdzie glownym najemca jest jego
    matka. mieszka tam od ponad 27 lat. Z zona od ponad 2 lat. jego matka
    wyprowadzila sie jakies 2 lata temu ( caly czas jest tam zameldowana).
    Sami placa wszystkie oplaty (maja wszystkie swistki).
    Chcieli by wykupc to mieszkanie. Czy jest mozliwośc aby to on wykupił to
    mieszkanie bez zgody matki(problemy z dogadaniem sie)??? Jeśli jest to jak
    to zrobić (możliwie bez boleśnie)? Ewentualnie czy jest możliwość aby
    wspomniany kolega stał się głownym najemcą tego lokalu (trzeba przeprowadzć
    remont mieszkania a nie chce robić tego dla kogoś).
    Proszę w razie mozliwości o wskazanie aktow prawnych które regulują te
    kwestie.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-06-03 06:58:17
    Temat: Re: mieszkanie komunalne.
    Od: Yvet <y...@k...chip.pl>

    Było to pamiętnego dnia 2004-06-03 08:30, wtedy to Leszek S. oznajmił:

> [...]
    > Chcieli by wykupc to mieszkanie. Czy jest mozliwośc aby to on wykupił to
    > mieszkanie bez zgody matki(problemy z dogadaniem sie)???

    Nie wiem czy Ci to pomoże, ale moja sytuacja była taka iż mieszkanie
    miał teść, i tylko on mógł żłożyć wniosek o wynajem (jako główny
    najemca), a ponieważ jego żona miała juz mieszkanie własnościowe to
    urząd uznał że nie może wykupić.

    Pozdrawiam
    MarcinT

  • 3. Data: 2004-06-03 06:58:51
    Od: "Leszek S." <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Yvet" <y...@k...chip.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > miał teść, i tylko on mógł żłożyć wniosek o wynajem (jako główny
    > najemca), a ponieważ jego żona miała juz mieszkanie własnościowe to

    Tutaj sytuacja jest troche inna. Matka qmpla mieszka u dziadków.
    A qmpel chce stać się głównym najemca glownie dlatego zeby miec mozliwosc
    wykupienia tego lokalu i zabezpieczenie ze jak przeprowadzi remont to
    zrobi to dla siebie a nie dla kogos(np. za 2 lata matula wraca i psuje sie
    atmosfera w domu ).

  • 4. Data: 2004-06-03 07:25:41
    Od: Yvet <y...@k...chip.pl>

    Było to pamiętnego dnia 2004-06-03 08:58, wtedy to Leszek S. oznajmił(a):

> [...]
    > wykupienia tego lokalu i zabezpieczenie ze jak przeprowadzi remont to
    > zrobi to dla siebie a nie dla kogos(np. za 2 lata matula wraca i psuje sie

    Sytuacja jest podobna pop rostu on nie może złożyć wniosku o wykup
    mieszkania bo może to zrobić tylko główny najemca (potwierdza to dowodem
    tożsamości), więc qmpel musi być głównym najemcą, ażeby tak się stąło to
    tylko i wyłącznie za zgodą głównego najemcy + współmałżonek może
    nastąpić bodajże zrzeczenie loaklu na rzecz innej osoby.

  • 5. Data: 2004-06-03 07:28:09
    Od: "Leszek S." <m...@p...onet.pl>

> [...]

    > tylko i wyłącznie za zgodą głównego najemcy + współmałżonek może
    > nastąpić bodajże zrzeczenie loaklu na rzecz innej osoby.

    OK.
    dzieki za pomoc.
    qrka to znaczy ze bez ugody sie nie obejdzie ??!!
    Szkoda bo na nia to chyba szans nie ma :/
    A może ktoś podałby akty prawne.