  • 1. Data: 2010-03-25 18:16:45
    Temat: śmierć współmałżonka - zadłużenie
    Od: mirek <m...@n...ue>

    witam Szanowną Grupę,
    bardzo proszę o wskazówkę jak wygląda sytuacja mojej mamy:
    mój Tato zmarł w październiku ubiegłego roku, miał kartę kredytową, na
    której w chwili śmierci było zadłużenie ciut ponad 2 tys. zł. Mama nie
    przeprowadzała żadnego postępowania spadkowego i przeprowadzać takowego
    nie zamierza. Co się dzieje z długiem Taty?

    --
    pozdrawiam,
    Mirek

  • 2. Data: 2010-03-25 18:18:14
    Temat: Re: śmierć współmałżonka - zadłużenie
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "mirek" <m...@n...ue> napisał w wiadomości
> [...]
    > przeprowadzała żadnego postępowania spadkowego i przeprowadzać takowego
    > nie zamierza. Co się dzieje z długiem Taty?

    Polowa przechodzi na mame, druga polowa do podzialu miedzy Ciebie i
    ewentualne Twoje rodzenstwo, jesli posiadasz takowe

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2010-03-25 18:55:36
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    SDD w <news:hog9d5$pcv$1@news.onet.pl>:

    > Użytkownik "mirek" <m...@n...ue> napisał w wiadomości

    > Polowa przechodzi na mame, druga polowa do podzialu miedzy Ciebie i
    > ewentualne Twoje rodzenstwo, jesli posiadasz takowe

    Jesteś tego pewien?
    Art. 1034. § 1. Do chwili działu spadku spadkobiercy ponoszą solidarną
    odpowiedzialność za długi spadkowe
    Art. 1037. § 1. Dział spadku może nastąpić bądź na mocy umowy między
    wszystkimi spadkobiercami, bądź na mocy orzeczenia sądu na żądanie
    któregokolwiek ze spadkobierców.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 4. Data: 2010-03-25 18:56:26
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    mirek wrote:
> [...]
    > przeprowadzała żadnego postępowania spadkowego i przeprowadzać takowego
    > nie zamierza. Co się dzieje z długiem Taty?

    Właścicielami majątku (ten na plus) i dlugów (te na minus) z dniem
    śmierci stają się spadkobiercy.
    Poniewaz na dzien dzisiejszy nie bylo postepowania, a spadkobiercami są
    twoja mama i ty (plus rodzeństwo) , wiec na dzień dzisiejszy te 2 tys
    plus odsetki ciągle rosmące są waszym solidarnym dlugiem.
    Bank ma trzy lata. Za trzy lata do spłcenia będziecie juz mieli drugie
    tyle lub wiecej i wtedy bank sie pofatyguje do sądu. Sąd dorzuci koszty
    , komornik dorzuci swoje. Po mojemu jakies 5 tys zapłacicie.

    Złożyć wniosek o stwierdzenie nabycia spadku, powiadomić bank i spłacić
    co jest do spłacenia. 2 tys to nie duzo, a ciągle rośnie.

    jak ojciec nie byl wspołwłaścicielme niczego, po za kartą, to odrzucic
    spadek.
    tylko upewnijcie sie, ze pół chaty na pewno do niego nie należało.

  • 5. Data: 2010-03-25 19:46:24
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Jesteś tego pewien?

    Nie jestem :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2010-03-25 19:59:43
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    'Tom N' wrote:

> [...]
    > Art. 1037. § 1. Dział spadku może nastąpić bądź na mocy umowy między
    > wszystkimi spadkobiercami, bądź na mocy orzeczenia sądu na żądanie

    Solidarnie oznacza, że wobec banku każdy z nich jest odpowiedzialny do
    pełnej wysokości długu i bank może całość ściągnąć z jednego dlużnika i
    nic z innych.

    Z tym, że to nie wyklucza dochodzenia spłaty części od pozostałych, ale
    to już wyłącznie ich wewnętrzna sprawa.
    Na zewnątrz do czasu działu spadku wszyscy razem i kazdy z osobna
    odpowiada solidarnie za całość.

  • 7. Data: 2010-03-26 07:46:35
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Złożyć wniosek o stwierdzenie nabycia spadku, powiadomić bank i spłacić co
    > jest do spłacenia. 2 tys to nie duzo, a ciągle rośnie.

    i to raczej nalezy sie streszczac, bo za chwile uplynie termin 6 miesiecy

    > jak ojciec nie byl wspołwłaścicielme niczego, po za kartą, to odrzucic
    > spadek.
    > tylko upewnijcie sie, ze pół chaty na pewno do niego nie należało.

    no i upewnic sie ze nie mial innych dlugow, bo jak zaspia te 6 miesiecy, to
    odziedzicza wszystko wprost i dopiero bedzie wesolo jak te 2 tysie to tylko
    czubek gory lodowej

  • 8. Data: 2010-03-26 09:28:46
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 25 Mar 2010 19:16:45 +0100, mirek napisał(a):

> [...]
    > przeprowadzała żadnego postępowania spadkowego i przeprowadzać takowego
    > nie zamierza. Co się dzieje z długiem Taty?

    Sprawdzić czy KK nie była objęta ubezpieczeniem na wypadek śmierci.
    Jeżeli była - nie dać się "wpuścić" bankowi czy ubezpieczalni w jakieś
    pierdoliny.