    From: "w. wozniak" <v...@e...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: sluzebnosc - prawa i obowiazki ???
    Date: Thu, 6 Nov 2003 10:08:51 +0100

    Witam !

    Troche pogoolowalem, ale nie znalazlem tego co mnie interesuje, dlatego
    zadaje to pytanie.

    Jestem wlascicielem domu - w ktorym zmuszony bylem ustanowic sluzebnosc na
    rzecz kuzynostwa.
    Niestety kuzynostwo nie jest jak na razie zainteresowane mieszkaniem w
    ustanowionej sluzebnosci - tym samym prawie polowa duzego domu - bedac
    nieogrzewana, pozbawiona remontow niszczeje.

    Czy jako wlasciciel - moge wymoc srodkami prawnymi przeprowadzenie remontu ?
    Jest ona naprawde konieczny - pomijam odpadajacy ze scian tynk - ale np
    wybite szyby (sic!) czy pelzajaca po scianach wilgoc, nie tylko ze wygladaja
    fatalnie ale prowadza do zniszczenia badz, co badz mojego majatku.

    Ccialbym tez wiedziec, jakie prawa przysluguja mi a jakie mojemu kuzynostu?
    Ostatnim swietlanym pomyslem kuzyna jest zrobienie sklepu w "jego" czesci -
    a jakos nie pale sie do mieszkania ze sklepem przez sciane :(

    A moze moje i jego prawa i obowiazki sa gdzies w miare dostepnym jezykiem
    opisane ?

    Z gory dziekuje za wszelkie odpowiedzi

    Wiktor Wozniak