  • 1. Data: 2006-10-26 11:58:27
    Temat: serwis a pomoc ochotnikow
    Od: "Art" <a...@N...pl>

    witam,

    rozpoczalem jakis czas temu dzialalnosc gospodarcza jaki firma jednoosobowa.

    prowadze serwis gsm, i przy jego prowadzeniu pomagaja mi ochotnicy -
    studenci. Czy mozemy w ten sposob wspolpracowac? bez zadnej umowy o prace
    czy dzielo?
    czy mozna to tlumaczyc np. praktykami itp rzeczami?

    Pozdrawiam,
    Art

  • 2. Data: 2006-10-26 14:46:33
    Temat: Re: serwis a pomoc ochotnikow
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Art" <a...@N...pl> napisał w wiadomości

    To, co powinieneś za ich pracę zapłacić,a nie zapłacisz stanowi dla Ciebie
    dodatkowy dochód. A przynajmniej tak - z tego co się orientuję - utrzymuje Urząd
    Skarbowy. Tak więc to dość ryzykowna forma współpracy z przyczyn podatkowych.

  • 3. Data: 2006-10-27 10:23:30
    Od: "Art" <a...@W...interia.pl>

    Witam,

    mimo ze wspolpracowac moglbym z nimi na zasadzie praktyki?

  • 4. Data: 2006-10-27 11:07:26
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 27 paź o godzinie 12:23, na pl.soc.prawo, Art napisał(a):

    > Witam,
    >
    > mimo ze wspolpracowac moglbym z nimi na zasadzie praktyki?

    A masz instruktora zatrudnionego, osobę która może szkolić, kształcić młode
    pokolenie? Jesteś członkiem "Rzemiosła"?
    O jakich Ty w ogóle mówisz "praktykach" ???

    Ponadto - zerknij do słownika co oznacza "współpraca", do ustaw
    okołopodatkowych, ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych ....

    --
    Herbi
    27-10-2006 13:06:15