  • 1. Data: 2003-03-20 10:29:42
    Temat: sciagniecie dlugu
    Od: "Vei" <a...@g...pl>

    Witam

    Kupilam mieszkanie i za ogrzewanie jest doplata.
    Byly wlasciciel mieszkania byl przy osobie, ktora sprawdza liczniki na
    kaloryferach i od razu wylicza ile jest do doplaty. NIe mial pieniedzy, wiec
    przy swiadkach (pracownik firmy od licznikow, robotnicy (dwoch) ktorzy
    przeprowadzaja remont mieszkania zobowiazal sie, ze dzis zaplaci nam za
    ogrzewanie i zostawil swoj dowod osobisty w zastaw na 24 godziny.

    Jesli nie przyniesie pieniedzy co mozemy zrobic z takim delikwentem
    posiadajac dowod? Tylko sprawa cywilna czy mozna to zalawtic szybciej i
    taniej? Kwota do sciagniecia - 1000 zł (dla mnie sporo).

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-03-20 11:02:04
    Temat: Re: sciagniecie dlugu
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Jesli nie przyniesie pieniedzy co mozemy zrobic z takim delikwentem
    > posiadajac dowod? Tylko sprawa cywilna czy mozna to zalawtic szybciej i
    > taniej? Kwota do sciagniecia - 1000 zł (dla mnie sporo).

    W sumie nic nie mozecie zrobic. Jesli przyjdzie i zarzada dowodu to
    nalezy mu oddac. Dowod nie jest zadnym zastawem. Jedyne co mogliscie
    wtedy zrobic to wypelnic weksel.

  • 3. Data: 2003-03-21 19:01:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Przyjmując dowód osobisty w zastaw popełniliście wykroczenie. Dla istnienia
    lub nie zobowiązania, nie ma to najmniejszego znaczenia.