  • 1. Data: 2006-11-11 17:33:26
    Temat: samochod z cofnietym licznikiem?
    Od: a...@w...pl

    witam

    tydzien temu nabylem samochod ktory jak sie pozniej u dealera okazalo
    ma licznik cofniety o 25 tys km (z 80 tys na 53 - dane z francuskiego
    serwisu peugeot ), czy moge na tej podstawie rozwiązac umowe kupna i
    na jakie prawne przepisy mam sie powolywac

    pzdr andy82

  • 2. Data: 2006-11-11 18:15:34
    Temat: Re: samochod z cofnietym licznikiem?
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    a...@w...pl napisał(a):
> [...]
    > serwisu peugeot ), czy moge na tej podstawie rozwiązac umowe kupna i
    > na jakie prawne przepisy mam sie powolywac

    Poszukaj w archiwum - bylo.
    A jak nie chce sie szukac, to - auto nalezy sprawdzic PRZED zakupem.
    Dalej musialbys udowodnic, ze to poprzedni wlasciciel cofnał licznik.
    Pozatym sprawdz czy w umowie jest okreslenie 'stan licznika' czy 'przebieg'.

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 3. Data: 2006-11-11 18:17:28
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    czy moge na tej podstawie rozwiązac umowe kupna i
    na jakie prawne przepisy mam sie powolywac

    Oczywiście. A możesz się powoływać na niezgodność przedmiotu kupna z umową.
    Kupowałeś auto z przebiegiem 53 tys a okazało się, że ma 80 tys. Inna
    sprawa, że te 80 tys to auto ledwo dotarte jest.

    +inż.lewa+

  • 4. Data: 2006-11-11 18:24:39
    Od: a...@w...pl

    dzięki za odpowiedz

  • 5. Data: 2006-11-11 18:55:58
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    On 2006-11-11 19:17, *piotr'ek* wrote:
> [...]
    > umową. Kupowałeś auto z przebiegiem 53 tys a okazało się, że ma 80 tys.
    > Inna sprawa, że te 80 tys to auto ledwo dotarte jest.

    Nie napisał, że kupił od przedsiębiorcy. Znając praktykę raczej kupił od
    osoby fizycznej.

    --
    Przemysław Płaskowicki
    What is truth? (Pontius Pilate)

  • 6. Data: 2006-11-11 22:47:35
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    *piotr'ek* napisał(a):
> [...]
    >
    > Oczywiście. A możesz się powoływać na niezgodność przedmiotu kupna z
    > umową. Kupowałeś auto z przebiegiem 53 tys a okazało się, że ma 80 tys.

    A guzik moze! Skad wiesz co bylo na umowie? Czy bylo okreslenie
    przebiegu, czy stanu licznika. Ta drobnostka ma kolosalne znaczenie dla
    sprawy. A jesli nie bylo wogole okreslenia przebiegu?

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 7. Data: 2006-11-11 23:24:54
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 11.11.2006 Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl> napisał/a:

    > A guzik moze! Skad wiesz co bylo na umowie? Czy bylo okreslenie
    > przebiegu, czy stanu licznika. Ta drobnostka ma kolosalne znaczenie dla
    > sprawy. A jesli nie bylo wogole okreslenia przebiegu?

    W co najmniej jednym przypadku może w prawie ciemno.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2006-11-11 23:39:05
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    > A guzik moze! Skad wiesz co bylo na umowie? Czy bylo okreslenie
    > przebiegu, czy stanu licznika. Ta drobnostka ma kolosalne znaczenie dla
    > sprawy. A jesli nie bylo wogole okreslenia przebiegu?

    W co najmniej jednym przypadku może prawie w ciemno.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2006-11-12 14:58:47
    Od: a...@w...pl

    witam

    w umowie jest slowo "przebieg"

    pzdr

  • 10. Data: 2006-11-14 14:35:24
    Od: h...@p...onet.pl

    > w umowie jest slowo "przebieg"

    Nie ważne co jest w umowie.
    Generalnie to po "ptakach".

    Ale podaj dokładnie jaki to model i rocznik.
    .