  • 1. Data: 2002-10-10 06:26:56
    Temat: sąd czy notariusz?
    Od: "monikesz" <m...@w...pl>

    Witam:)
    mam małe pytanko o optymalną drogę i jak najszybszą rozwiązania takiej
    kwestii:

    mieszkanie właśnościowe wykupione na małżonków; jedno z nich umiera, bez
    testamentu; czy można obejść sąd i przepisać mieszkanie u notariusza na
    dzieci?
    Pomóżcie:)

  • 2. Data: 2002-10-10 06:42:16
    Temat: Re: sąd czy notariusz?
    Od: "marcin" <s...@f...id.pl_das.weg>

    Użytkownik "monikesz" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > mieszkanie właśnościowe wykupione na małżonków; jedno z nich umiera, bez
    > testamentu; czy można obejść sąd i przepisać mieszkanie u notariusza na
    > dzieci?

    jasne, że tak,
    naturalnie po zakończeniu sprawy spadkowej :)

  • 3. Data: 2002-10-10 08:26:10
    Od: "greg" <k...@z...pl>

    > jasne, że tak,
    > naturalnie po zakończeniu sprawy spadkowej :)

    Postępowania o stwierdzenie nabycia spadku po zmarłym się nie ominie.
    Najlepiej w postępowaniu o stwierdzenie nabycia spadku od razu zrzec się
    przypadajcej części po małżonku i oddać ją dzieciom. Koszty będą niższe,
    darowizna pozostałej cześci dotyczyć będzie wówczas wyłącznie "1/2
    mieszkania". Wtedy to juz nie obędzie się bez notariusza ... chyba żeby
    drugi z małżonków zszedł z tego świata.

    pzdr
    greg