  • 1. Data: 2006-12-11 19:19:04
    Temat: rozwiazanie umowy za wypowiedzeniem -
    Od: "Kasia" <s...@w...pl>

    Witam,
    Dostalam rozwiazanie umowy o prace za wypowiedzeniem -art 30 pkt.2 kp. Jako
    przyczyna odmowa wykonania polecenia sluzbowego- to prawda odmowilam. O co
    moge wystapic do sadu- to byla pierwszy raz odmowa- zadnych nagan ani
    upomnien, odmowa dotyczyla wyjazdu sluzbowego do innego miasta do pracy w
    nocy. Nie mam w zakresie obowiazkow wyjazdow sluzbowych. po zatym
    powiedziano mi o tym w dniu wyjazdu ze wyjezdzam a ostatniej nocy poszlam
    pozno spac. i jeszcze sposob wreczenia wypowiedzenia: o 15:10 odmowilam a o
    15:30 juz nie pracowalam-bez slowa. czy powinny wypowiedziec sie zwiazki
    zawodowe: sa u nas i zwykle i solidarnosc -ale nie naleze do zadnych. Nie
    raz zostawalam po godzinach jak trzeba bylo-bez wynagrodzenia. wszystkim
    pomagalam nawet osobom z innych dzialow w pracy. pracuje tam juz 20 lat -
    nie malze przez caly ten okres otrzymywalam premie uznaniowe i nagrody
    specjane raz do roku.
    Pozdrawiam i prosze o pomoc
    Kasia

  • 2. Data: 2006-12-11 19:32:26
    Temat: Re: rozwiazanie umowy za wypowiedzeniem -
    Od: "Kasia" <s...@w...pl>

    czy w ogole warto wystepowac do sadu, jakie mam szanse np. na doszkodowanie
    w wysokosci 3 m-cznych pensji. czy trzeba koniecznie w terminie 7 dni zlozyc
    pozew.
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-12-11 19:53:34
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Kasia napisał(a):
    > czy w ogole warto wystepowac do sadu, jakie mam szanse np. na doszkodowanie
    > w wysokosci 3 m-cznych pensji. czy trzeba koniecznie w terminie 7 dni zlozyc
    > pozew.

    Jakieś tam szanse masz, ale według mnie nikłe i nie bardzo warto sobie
    tym głowę zawracać.

    I przede wszystkim zdecyduj się czy to było polecenie służbowe (czyli
    leżało w zakresie twoich obowiązków służbowych czy nie).
    Weź pod uwagę że czasem pracodawca może kazać ci coś zrobić co nie jest
    wyraźnie napisane w zakresie obowiązków. Ma do tego prawo na podstawie
    właściwych przepisów kodeksu pracy.

    Jednorazowe niewykonanie polecenia służbowego jest wystarczającym
    powodem wypowiedzenia, choćbyś wcześniej przez 20 lat była wzorowym
    pracownikiem.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 4. Data: 2006-12-11 20:14:51
    Od: "Kasia" <s...@w...pl>

    mam tak napisane w wypowiedzeniu "Pani .X0.. odmowila wykonania wyjazdu
    sluzbowego, stanowi to naruszenie obowiazkow pracowniczych i pozostaje w
    sprzecznosci z celem zawartej umowy o prace i narusza sluszny interes
    pracodawcy-"oczekiwanie gotowości do pracy -zwiazanej z interesem firmy"
    nadmienie tylko ze wyjazd sie udal i bezezmnie. po zatym pracuje od 7.30 do
    15.30 - wyjazd mial byc o 15.00 a praca miala sie zaczac o 20.00 i az do
    zakonczenia (nie wiem do ktorej pracowali) ale napewno do polnocy co
    najmniej.
    czy moznaby bylo sie powolac na to ze w ciagu doby nie malabym
    zagwarantowanych 11 godzin nieprzeranego wypoczynku (albo art.132 albo 133
    nie pamietam)
    oni pojechali a ja zostalam i robilam swoja prace jak co dzien. probowalam
    polubownie przeniesc wyjazd na nastepny dzien ale nie dalo rady(co prawda
    raczej po zlosci szefa) na pisalam odmowe z uzasadnieniem na pismie.
    Wiec...? daj jeszcze jakas rade
    podrawiam
    Kasia

  • 5. Data: 2006-12-11 20:34:40
    Od: m...@g...com

    Kasia wrote:

> [...]
    > czy moznaby bylo sie powolac na to ze w ciagu doby nie malabym
    > zagwarantowanych 11 godzin nieprzeranego wypoczynku (albo art.132 albo 133

    Chyba nie. Byłyby to nadgodziny, w zamian za które pracodawca by ci
    udzielił wolnego następnego dnia tak żebyś miałą te 11 godzin.

    p. m.

  • 6. Data: 2006-12-11 21:32:06
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Johnson* stuknęła w klawisze i oto co
    powstało:

    > Jednorazowe niewykonanie polecenia służbowego jest wystarczającym
    > powodem wypowiedzenia, choćbyś wcześniej przez 20 lat była wzorowym
    > pracownikiem.

    Na dwoje babka wróżyła. Istotne będzie jaka była motywacja odmowy
    wyjazdu.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    JID:o...@j...org || http://olgierd.bblog.pl

  • 7. Data: 2006-12-11 21:55:03
    Od: "Kasia" <s...@w...pl>

    dziekuje za odpowiedzi ale juz chyba dam sobie spokoj bo i tak pracodawcy
    nie wychowam ;-( (nie da sie-dyrekcja bardzo stara i
    niereformowalna-zwlaszcza w sprawach kuturalnego zachowania i poszanowania
    drugiego czlowieka) a po zatym termin 7 dni mija za chwile o polnocy - no
    chyba ze masz jakis pomysl na przywrocenie terminu (czy jak bym poszla jutro
    do lekarza i by mi dal zwolnienie chorobowe z data dzisiejesza np. do
    piatku - to czy ten termin na odwolanie do sadu bym miala np. do nastepnego
    poniedzialku ?)
    pozdrawiam
    Kasia

  • 8. Data: 2006-12-11 21:58:03
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Kasia* stuknęła w klawisze i oto co
    powstało:

    > po zatym termin 7 dni mija za chwile o polnocy - no
    > chyba ze masz jakis pomysl na przywrocenie terminu (czy jak bym poszla
    > jutro do lekarza i by mi dal zwolnienie chorobowe z data dzisiejesza

    Po pierwsze nie wiem jak liczysz termin, być może jak większość ludzi
    - czyli źle.
    Po drugie sądy zwykle pomijają nieznaczne przekroczenie terminu, nawet
    jeśli nastąpiło bez jakiejś szczególnej przyczyny.
    Po trzecie jak widzę nie jesteś bardzo zainteresowana tą robotą -
    pewnie znajdziesz sobie lepszą - więc może i faktycznie lepiej sobie
    dać spokój?

  • 9. Data: 2006-12-11 22:15:48
    Od: "Kasia" <s...@w...pl>

    otrzymalam wypowiedzenie 04.12 wiec chyba 7 dni mija dzis, ale mowisz ze
    mozna by bylo zlozyc jutro i sad przymknie oko? niby mi nie zalezy pracy,
    ale na jakiejs nauczce dla pracodawcy -bo jest taki pewny ze sie pogodzilam
    z losem. I jak sobie przypomne mine wyzszosci kadrowca i odebranie mi
    wejsciowki, i zakaz wchodzenia do firmy-musze jego najpierw powidomic
    telefonicznie z portierni ze chce zabrac swoje rzeczy -jakis koszmar - ale
    swoja droga to moglby byc ciekawy proces z powolywaniem swiadkow itd.

  • 10. Data: 2006-12-11 23:10:22
    Od: "Angie" <J...@O...EU>

    Użytkownik "Kasia" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    >niby mi nie zalezy pracy, ale na jakiejs nauczce dla pracodawcy

    nauczke to sama wynies z tej sytuacji. jak ci nie zalezy na tej pracy to daj
    sobie spokoj bo wszczynanie sprawy sadowej dla samej idei to pieniactwo. Az
    tak ci sie nudzi? A poza tym z tego co tu napisano masz co najwyzej 50 %
    szans na wygrana - pomyslalas co bedzie jak przegrasz? Teraz w oczach
    pracodawcy jestes tylko niesumienna, potem bedziesz dodatkowo głupia i
    zajadla. Swieta ida - zyj i daj zyc

    Angie