eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.praworozwiązanie umowy z dostawcą internetu po zmianie regulaminu, ale po okresie 14 dni › rozwiązanie umowy z dostawcą internetu po zmianie regulaminu, ale po okresie 14 dni
    From: doslaw <doslaw_usunto_@_totez_.zlo.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: rozwiązanie umowy z dostawcą internetu po zmianie regulaminu, ale po
    okresie 14 dni
    Date: Mon, 20 Apr 2009 21:56:20 +0200

    Witam

    Mam od roku umowę z jedną z sieci kablowych(nazwijmy ją A) na
    dostarczanie internetu. W marcu zmienili regulamin i oczywiście dali 14
    dni na rozwiązanie umowy - jeżeli ktoś by chciał. Ja nie chciałem, bo
    póki co był to jedyny dostępny dostawca. Obecnie ma już konkurencję na
    osiedlu (nazwijmy ją B), do której chciałbym przejść (za te samą cenę
    bym miał szybszy net + tv cyfrową), ale z tym pierwszym operatorem
    jestem związany umową na dwa lata. Handlowiec z firmy B powiedział mi,
    że faktycznie, jest mała wtopa z tym (bo jeżeli zerwał bym umową to bym
    musiał zapłacić ok. 1500 zł), ale miał klienta (prawnika), który też był
    odbiorcą A i rozwiązał umowę po tym ustawowym okresie 14 dni, nie
    ponosząc kosztów wcześniejszego zerwania umowy. Ponoć jest takie coś, że
    zmiana regulaminu musi być dostarczona listem poleconym, a do nas od
    operatora A doszła w normalnych listach, razem z fakturami (ponoć
    tłumaczył ten już był klient firmy A, że faktur nawet nie otwiera, bo ma
    ustawioną automatyczną spłatę i nie dostał/został poinformowany o
    zmianie). Czyli nie ma potwierdzenia dostarczenia/odbioru/zapoznania sie
    klienta z nowym regulaminem.
    I teraz pytanie: prawda to, mogę w ten sposób rozwiązać umowę z
    operatorem A? Jeżeli jest to prawda, może mi ktoś podać podstawę prawną
    tego?( bo na "gębę" to na pewno nie pozwolą mi, a raczej nie pozwolą
    sobie, tego rozwiązać)

    pozdrawiam
    Radosław Romanowski