  • 1. Data: 2007-05-10 09:53:18
    Temat: rozwiazanie umowy o prace
    Od: "oscarus" <o...@...po.pl>

    witam,

    zalozmy: pracuje we firmie juz 6mcy, teraz w czerwcu poleci 7my, umowa na
    czas okreslony

    chcialbym sie zwolnic, dajmy na to w poniedzialek i juz nigdy tam nie
    przyjsc ;)

    z tego co wiem to mam 2 tyg okres wypowiedzenia czyli bede musial tam sie
    zjawiac i ogladac te facjaty.

    wykorzystanych dni urlopu mam 6;

    jakie mam rozwiazania?

    slyszalem, ze moge zadac 2-3 dni wolnego na szukanie pracy - prawda?

    czy jak bede chcial urlop to pracodawca MUSI mi dac czy moze "olac" sprawe i
    musze chodzic do niechcianego miejsca pracy?

    dodatkowo pytam czy wypowiedzenie musi miec jakas szczegolna formule?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-05-10 11:26:47
    Temat: Re: rozwiazanie umowy o prace
    Od: Marchefkowy <s...@g...com>

    On 10 Maj, 11:53, "oscarus" <o...@...po.pl> wrote:
> [...]
    > czas okreslony
    >
    > chcialbym sie zwolnic, dajmy na to w poniedzialek i juz nigdy tam nie

    za porozumieniem stron.

    > z tego co wiem to mam 2 tyg okres wypowiedzenia czyli bede musial tam sie
    > zjawiac i ogladac te facjaty.

    jak sie nie zgodzi to skladasz wypowiedzenie i leci 2 tygodnie

    > wykorzystanych dni urlopu mam 6;

    praktykuje sie zeby pracownik wykorzystal je w ostatnich dniach pracy
    ew. ekwiwalent za niewykorzystany urlop.

    > slyszalem, ze moge zadac 2-3 dni wolnego na szukanie pracy - prawda?

    prawda. 2 dni.

    > czy jak bede chcial urlop to pracodawca MUSI mi dac czy moze "olac" sprawe i
    > musze chodzic do niechcianego miejsca pracy?

    moze olac :)

    > pozdrawiam

    ja tez.

  • 3. Data: 2007-05-10 11:33:06
    Od: "YaNkEs_69" <y...@p...onet.pl>

    oscarus wrote:
    > z tego co wiem to mam 2 tyg okres wypowiedzenia czyli bede musial tam
    > sie zjawiac i ogladac te facjaty.
    Sprawdź w umowie czy tak masz zapisane, bo w przypadku umowy na czas określony
    czasem są problemy :)

    > slyszalem, ze moge zadac 2-3 dni wolnego na szukanie pracy - prawda?
    to chyab tylko gdy to pracodawca wypowie ci umowę

    > czy jak bede chcial urlop to pracodawca MUSI mi dac czy moze "olac"
    nie musi, może wypłacić ekwiwalent

    > dodatkowo pytam czy wypowiedzenie musi miec jakas szczegolna formule?
    najlepiej pisemną

    --
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~
    yankes(at)poczta.onet.pl

  • 4. Data: 2007-05-10 11:45:17
    Od: "oscarus" <o...@...po.pl>

    Użytkownik "YaNkEs_69" <y...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Sprawdź w umowie czy tak masz zapisane, bo w przypadku umowy na czas
    > określony czasem są problemy :)

    > to chyab tylko gdy to pracodawca wypowie ci umowę

    > nie musi, może wypłacić ekwiwalent

    Aha, dziekuje...

  • 5. Data: 2007-05-10 11:47:10
    Od: "oscarus" <o...@...po.pl>

    > nie musi, może wypłacić ekwiwalent

    Tzn, powracajac do tej sprawy - musi wybrac to albo to, mniejsze zlo dla
    niego - tak?

    Albo daje mi urlop albo chodze do pracy i MUSI wyplacic ekwiwalent zaleglych
    dni?

    czy moze ma inna mozliwosc?

    Pozdrawiam,

  • 6. Data: 2007-05-10 19:32:32
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f1uq65$8rn$1@atlantis.news.tpi.pl oscarus
    <o...@...po.pl> pisze:

> [...]
    > przyjsc ;)
    > z tego co wiem to mam 2 tyg okres wypowiedzenia czyli bede musial tam sie
    Z tego co piszesz domniemywam, że masz umowę na czas określony dłuzszy niż 6
    m-cy.
    Jeśli w umowie nie ma zapisu o możliwości 2-tygodniowego wypowiedzenia, to
    nie możesz jej wypowiedzieć.
    Możesz ją tylko rozwiązać za porozumieniem stron albo bez wypowiedzenia.

    > wykorzystanych dni urlopu mam 6;
    > jakie mam rozwiazania?
    > slyszalem, ze moge zadac 2-3 dni wolnego na szukanie pracy - prawda?
    Tylko wtedy, gdy to pracodawca wypowie umowę.

    > czy jak bede chcial urlop to pracodawca MUSI mi dac czy moze "olac"
    > sprawe i musze chodzic do niechcianego miejsca pracy?
    Nie musi dać. Za niewykorzystany urlop musi wypłacić ekwiwalent pieniężny.

    > dodatkowo pytam czy wypowiedzenie musi miec jakas szczegolna formule?
    Nie, standardowa formułka.

    --
    Jotte

  • 7. Data: 2007-05-11 05:15:44
    Od: "oscarus" <o...@...po.pl>

> [...]
    > nie możesz jej wypowiedzieć.
    > Możesz ją tylko rozwiązać za porozumieniem stron albo bez wypowiedzenia.

    Nie ma formulki, ze okres wypowiedzenia 2 tyg, lecz "boss" przy jej
    podpisywaniu mowil, ze taki okres wypowiedzenia obowiazuje.

    Jezeli za porozumieniem stron to kwestia ugadania co i jak - tak sie
    domyslam.

    Jezeli bez wypowiedzenia to jak to wyglada?

  • 8. Data: 2007-05-11 07:41:45
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f20u9h$2o8$1@atlantis.news.tpi.pl oscarus
    <o...@...po.pl> pisze:

    > Nie ma formulki, ze okres wypowiedzenia 2 tyg, lecz "boss" przy jej
    > podpisywaniu mowil, ze taki okres wypowiedzenia obowiazuje.
    Widocznie jest mądry inaczej.
    Dla umów okresowych powyżej 6 m-cy bez tej formułki KP w ogóle nie
    przewiduje możliwości wypowiedzenia.

    > Jezeli za porozumieniem stron to kwestia ugadania co i jak - tak sie
    > domyslam.
    Tak. Dogadujecie się na rozwiązanie umowy, ustalacie termin i po wszystkim.

    > Jezeli bez wypowiedzenia to jak to wyglada?
    Rozwiązujesz umowę ze skutkiem natychmiastowym. Powodem może być ciężkie
    naruszenie obowiązków wobec pracownika (KP art. 55 §1^1). Trzeba to dobrze
    rozważyć i mieć rzeczywisty powód (i dowody), bo pracodawca może wystąpić do
    sądu u uznanie rozwiązania za niezgodne z prawem i wysunąć roszczenia
    odszkodowawcze.

    --
    Jotte

  • 9. Data: 2007-05-11 08:42:44
    Od: "oscarus" <o...@...po.pl>

    > Widocznie jest mądry inaczej.
    > Dla umów okresowych powyżej 6 m-cy bez tej formułki KP w ogóle nie
    > przewiduje możliwości wypowiedzenia.

    A jezeli bedzie sie upierac przy swoim, ze tak jest to moge go odeslac aby
    szukac tego w KP? :)

    Dziekue. Jak bede miec jeszcze jakies pytania to sie odezwe :)

  • 10. Data: 2007-05-11 16:05:21
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f21akf$c4b$1@nemesis.news.tpi.pl oscarus <o...@...po.pl>
    pisze:

    > A jezeli bedzie sie upierac przy swoim, ze tak jest to moge go odeslac
    > aby szukac tego w KP? :)
    Art. 32 KP określa rodzaje umów, które można rozwiązać za wypowiedzeniem -
    jest to umowa na okres próbny i umowa na czas nieokreślony. Jak łatwo
    zauważyć umowy na czas określony tam nie wymieniono.
    Stąd prosty wniosek, że KP rowiązania za wypowiedzeniem umowy na czas
    określony generalnie w ogóle nie dopuszcza. Poza jednym wyjątkiem - umowy na
    czas określony dłuższy niż 6 m-cy i przy spełnieniu warunku zawarcia w
    tejże umowie klauzuli o możliwości 2 tygodniowego wypowiedzenia - art. 33
    KP.

    --
    Jotte