  • 1. Data: 2007-03-27 17:50:30
    Temat: rozliczenie przychodów z nieruchomości
    Od: "Gaz" <m...@p...com>

    Czy mógłby ktoś podać jaki jest maksymalny czas, za który można żądać
    rozliczenia wpływów z czynszów od współwłaścicieli nieruchomości. Podstawa
    prawna byłaby mile widziana.

  • 2. Data: 2007-03-27 17:56:32
    Temat: Re: rozliczenie przychodów z nieruchomości
    Od: Grzegorz <odgdog@WYTNIJ_TO.tlen.pl>

    Gaz napisał(a):
    > Czy mógłby ktoś podać jaki jest maksymalny czas, za który można żądać
    > rozliczenia wpływów z czynszów od współwłaścicieli nieruchomości. Podstawa
    > prawna byłaby mile widziana.

    Do momentu przedawnienia czyli 3 lata - 118 kc.
    Zwróć uwagę na art. 123

  • 3. Data: 2007-03-27 19:01:45
    Od: "Gaz" <m...@p...com>

    Użytkownik "Grzegorz" <odgdog@WYTNIJ_TO.tlen.pl> napisał w wiadomości
    > Do momentu przedawnienia czyli 3 lata - 118 kc.
    > Zwróć uwagę na art. 123

    Właśnie to staje się bardziej złożone. Sprawa o dział spadku rozpoczęła się
    w 2003 roku i trwa do dzisiaj w trakcie trwania sprawy nie pamiętam w którym
    roku jedna ze stron zażądała rozliczenia wszystkich spadkobierców z pożytków
    osiąganych z nieruchomości. Sąd właśnie zażądał ode mnie rozliczenia z
    pożytków (dostaję jeden czynsz za lokal użytkowy) za cały okres tj od 1998
    roku. Nie mogę dojść w świetle tego art 123 czy sąd może żądać ode mnie
    rozliczenia od 1998 roku, czy np od 2000 lub później od daty zgłoszenia
    wniosku o rozliczenia z pożytków skoro od świadczeń okresowych (czynsz) jest
    przedawnienie 3 lata.