  • 11. Data: 2002-12-16 00:17:22
    Temat: Re: rozdzielność majątkowa
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    news:atf2dt$k6f$1@absinth.dialog.net.pl...

    > Użytkownik Sly <s...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    > napisał:atf1b7$ghu$...@z...polsl.gliwice.pl...
    > nie ma w zasadzie tylko odpowiadają za zobowiazania wspólnie gdy nie było
    > rozdzielności...

    > tak odpowiadaja wtedy solidarnie..

    Jak solidarnie? Co to za herezje? Przecież to nie są dłużnicy solidarni!
    Oduczcie się tak beztroskorzucać terminami - one mają konkretne znaczenie.
    Małżonkowie odpowiadają z majątku wspólnego z swoje długi. Mogą mieć także
    majątki odrebne ( głównie nabyte przed powstaniem wspólności majątkowej -
    Art. 33 kro). A o zasadach zaspokajanie się wierzyciela osobistego jednego z
    małżonków z majątku wspólnego mówi Art. 41. kro Jak ktos go przeczytał, to
    wie, że za dług powstały przed małżeństwem, _ z zasady_ będzie sie
    opowiadało majatkiem odrębnym. Czy może - bez zastrzeżeń i ograniczeń z
    odrębnego. Do wspólnego wierzyciel będzie mógł sięgnąc tylko w ograniczonym
    zakresie.

    > sąd wyda orzeczenie na bazie ,którego można wszczynać egzekucje a komornik
    > zna przepisy i wie,że zaspokoić wierzycieli może z majątku wspólnego
    > małżonków...polecam przepisy co wchodzi w skład majątku wspólnego ...

    Ha ha! Ja też je polecam - Tobie. Szególnie 2. paragraf Artykułu 41, w
    którym czytamy:

    § 2. Jeżeli jednak wierzytelność powstała przed powstaniem wspólności
    ustawowej albo jeżeli dotyczy ona odrębnego majątku jednego z małżonków,
    wierzyciel może żądać zaspokojenia tylko z odrębnego majątku dłużnika oraz z
    wynagrodzenia za pracę lub za inne usługi świadczone osobiście przez
    dłużnika, jak również z korzyści uzyskanych przez dłużnika z jego praw
    autorskich twórcy, praw twórcy wynalazku, wzoru lub projektu
    racjonalizatorskiego.

    No i co Ty na to?

    Depi.

  • 12. Data: 2002-12-16 00:18:11
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sly" <s...@i...pl> napisał w wiadomości
    > OK. Dzięki za wszystkie informacje - wiem już wszystko co mi było
    potrzebne.

    > pozdrowienia
    > Sly

    Szczerze mówiąc, jeśli ograniczyłaś sie do tego, co tu dotąd zostało
    napisane, to zdecydowanie nie wiesz tego, co powinnaś.

    Depi.