  • 21. Data: 2006-12-20 00:42:14
    Temat: Re: rowerem po piwku - jakie wyroki?
    Od: "MarekF" <n...@n...tpi.pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:1166479164.745662.313480@n67g2000cwd.googlegrou
    ps.com...
    witam!
    zostałem zatrzymany po dwóch piwkach (0.77promila) jadąc po chodniku
    rowerem.
    Witam
    Te 0,7 to z dmuchania w radiowozie w taki maly , czy na komendzie w taki
    duzy. Wiem, ze mnoza x 2.
    Z malego mialem 0,62 w duzym 1,24.
    Wiec tak: prawko na 2 lata, bo pow 0,6 to przestepstwo,
    jak poddasz sie dobrowolnie karze, to ew masz do wyboru, grzywna 1000,- (lub
    wiecej)jak masz male zarobki i na utrzymaniu 4 osobowa rodzine, lub zawiasy.
    300,- na Fundacje ofiar wypadkow. Zakaz prowadzenia pojazdow mechanicznych i
    napewno rowerow na 2 lata. Wiec rower mozesz sprzedac lub zakonserwowac i do
    piwnicy.
    Byles juz na przesluchaniu? jak nie byles, to nie wierz temu milemu panu,
    ktory zapyta Cie, czy sie denerwujesz, przyniesie Ci cos na uspokojenie,
    powie, ze on tez czesto to bierze. Ale mozesz z nim wejsc w uklad, tzn
    dobrowolne poddanie sie karze, on to zalatwi z prokuratorem.
    Pozdr
    nn

  • 22. Data: 2006-12-20 09:09:09
    Od: "Krzysztof" <t...@o...pl>

    MarekF napisał(a):
    > Witam
    > Te 0,7 to z dmuchania w radiowozie w taki maly , czy na komendzie w taki
    > duzy. Wiem, ze mnoza x 2.
    > Z malego mialem 0,62 w duzym 1,24.
    hehe, dwa pierwsze nie zadziałały, dopiero jak panowie z drogówki
    podjechali ze swoim w walizeczce to w pierwszej i chyba czwartej
    próbie zadziałał. Nie wiem ile było w tym mojej "zasługi" ale
    przyznam się, że nie dmuchałem dość ochoczo. A te moje 0.77%o to
    już po wyliczeniu z tabelki (miałem 0.34mg/l)

    pzdr

  • 23. Data: 2006-12-20 14:49:00
    Od: s...@o...pl

    dokladnie..
    za taki wybryk uprawnienia leca na minimum 1 rok, a maksymalnie nawet do 10 lat.
    jest obecnie nagonka na tego typu sprawy, takze nie niczylbym na "aliantów".
    najrozsadniej by bylo pojsc na ugode z "prorokiem" /dobrowolnie poddanie sie
    karze/.
    a orzeczenie zakazu prowadzenia pojazdow mechanicznych jest obligatoryjne.
    takze pozegnasz sie "pidżejem" /prawo jazdy/ na bank.

    sam slyszalem o paru takich sprawach i czesto bywalo tak ze sedzie nawet nie
    slucha wyjasnien oskarzonego i "podbija" kare wnioskowana przez policje.

    do tego chcialbym dodac iż przekroczyleś próg 0,50 promila takze ten czyn jest
    juz przestepstwem, i bedziesz notowany w rejestrze skazanych.
    gdyby to bylo od 0,20 do 0,49 prom. to byś mial tylko sprawe o wykroczenie /
    art. 87 par. 1 i 2 Kodeksu Wykroczen / wtedy PJ moga poleciec od 6 m-cy do 3
    lat.

    bedziesz odpowiadal za czyn z art. 178a par 2 Kodeksu Karnego / czyli grzywna,
    prace społeczne lub 1 rok "mamra" /. bezwzględna odsiadka jest malo
    prawdopodobna jesli nie byles wczesniej karany.

    i podaje ..

    art. 42 par. 1 i 2 KK w razie watpliwosci..

    art. 42. § 1. Sąd może orzec zakaz prowadzenia pojazdów określonego rodzaju w
    razie skazania osoby uczestniczącej w ruchu za przestępstwo przeciwko
    bezpieczeństwu w komunikacji, w szczególności jeżeli z okoliczności
    popełnionego przestępstwa wynika, że prowadzenie pojazdu przez tę osobę zagraża
    bezpieczeństwu w komunikacji.
    § 2. Sąd orzeka zakaz prowadzenia wszelkich pojazdów mechanicznych albo
    pojazdów mechanicznych określonego rodzaju, jeżeli sprawca w czasie popełnienia
    przestępstwa wymienionego w § 1 był w stanie nietrzeźwości, pod wpływem środka
    odurzającego lub zbiegł z miejsca zdarzenia określonego w art. 173, 174 lub 177.

    --

    art. 49 § 2. W razie skazania sprawcy za przestępstwo określone w art. 178a sąd
    może orzec świadczenie pieniężne wymienione w art. 39 pkt 7 na rzecz

    --

    Art. 178a. (57) § 1. Kto, znajdując się w stanie nietrzeźwości lub pod wpływem
    środka odurzającego, prowadzi pojazd mechaniczny w ruchu lądowym, wodnym lub

    --

    i niestosowanie sie do zakazu prowadzenia pojazdow jaki na pewno dostaniesz..

    Art. 244. (78) Kto nie stosuje się do orzeczonego przez sąd zakazu zajmowania
    stanowiska, wykonywania zawodu, prowadzenia działalności, prowadzenia pojazdów
    lub obowiązku powstrzymania się od przebywania w określonych środowiskach lub
    miejscach, zakazu kontaktowania się z określonymi osobami lub zakazu
    opuszczania określonego miejsca pobytu bez zgody sądu albo nie wykonuje
    zarządzenia sądu o ogłoszeniu orzeczenia w sposób w nim przewidziany,
    podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.

    --

    POZDRAWIAM I ZYCZE "SUKCESÓW" W SADZIE :)

    GG:2475019

    > Użytkownik "Krzysztof" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    s.com...

  • 24. Data: 2006-12-20 14:57:32
    Od: s...@o...pl

    roznica jest w kwalifikacji prawnej czynu..

    za samochod odpowiada sie z art. 178a par. 1 KK
    a za rower z art. 178a par. 2 KK

    rozroznienie miedzy czynem z paragrafu 1 i 2 jest w tym czy pojazd ma charakter
    mechaniczyny cze tez nie, ze swego czasu czytalem wykladnie z sadu najwyzszego
    ze pojazdem mechanicznym jest pojazd silnikowy zdolny do poruszania sie dzieki
    wlasnej mocy..

    tutaj macie tresc KK

    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?
    todo=file&id=WDU19970880553&type=3&name=D19970553Lj.
    pdf

  • 25. Data: 2006-12-20 15:10:28
    Od: s...@o...pl

    aha i art. z KK z ktorego wynika ze zabiora ci prawo jazdy minimum na rok to
    art. 43 par.1 pkt.1 KK

    --
[...]
    § 3. (8) Sąd może orzec zakaz prowadzenia wszelkich pojazdów mechanicznych na
    zawsze, jeżeli sprawca w czasie popełnienia przestępstwa określonego w art. 173
    lub 174, którego następstwem jest śmierć innej osoby lub ciężki uszczerbek na
    jej zdrowiu, albo w czasie popełnienia przestępstwa określonego w art. 177 § 2
    lub w art. 355 § 2 był w stanie nietrzeźwości, pod wpływem środka odurzającego
    lub zbiegł z miejsca zdarzenia.
    § 4. (9) Sąd orzeka zakaz prowadzenia wszelkich pojazdów mechanicznych na
    zawsze w razie ponownego skazania osoby prowadzącej pojazd mechaniczny w
    warunkach określonych w § 3.

    Art. 43. § 1. (10) Jeżeli ustawa nie stanowi inaczej, pozbawienie praw
    publicznych oraz obowiązek lub zakazy wymienione w art. 39:
    1) pkt 2 i 3 orzeka się w latach, od roku do lat 10,
    2) pkt 2a i 2b orzeka się w latach, od roku do lat 15.
    § 2. (11) Pozbawienie praw publicznych, obowiązek lub zakaz obowiązuje od
    uprawomocnienia się orzeczenia; okres, na który środek orzeczono, nie biegnie w
    czasie odbywania kary pozbawienia wolności, chociażby orzeczonej za inne
    przestępstwo.
    § 3. Orzekając zakaz określony w art. 42, sąd nakłada obowiązek zwrotu
    dokumentu uprawniającego do prowadzenia pojazdu; do chwili wykonania obowiązku
    okres, na który orzeczono zakaz, nie biegnie.

  • 26. Data: 2006-12-20 15:19:53
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Krzysztof" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    .com...

    > A te moje 0.77%o to już po wyliczeniu z tabelki (miałem 0.34mg/l)

    A po co liczyć? Promile to już przeszłość. Prawo przewiduje, że od 0,1 mg/l
    to wykroczenie a powyżej 0,25 mg/l to przestępwstwo.

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 27. Data: 2006-12-20 22:26:33
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Nostradamus" <l...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Masz jakieś złudzenia?? Poczytaj K.K. Prawko poooszło na min. 1rok.

    No - jakby sie pojawil z mec. Kruszyńskim, to moze by zrobili warunkowe
    umorzenie :)
    U nas w Radomsku byl taki przypadek, ze jeden radny miejski z SLD jechal
    samochodem na gazie i mu warunkow umorzyli (sprawe prowadzil Prezes Sądu -
    jednoczesnie SSR wydzialu grodzkiego).

    Umorzenie warunkowe bowiem sprawia, ze zakazu prowadzenia pojazdow nie
    trzeba orzekac (no bo neima skazania!)

    Dopiero po apelacji prokuratora u naglosnieniu sprawy w mediach goscia w
    ponownym procesie skazali!

    Pozdrawiam
    SDD